Tack Nizhoni, det känner jag.
Jag är inte avis på era kilon. Men gemenskap i att ha ett mål som man strävar emot tillsammans och att man peppar varandra tillsammans är verkligen en styrka och något fint. Och att ni inte gör det enbart för vikten begriper jag. Man blir inte lycklig bara för att man är en smalis. Inte per automatik i alla fall. Utan man behöver allt ha något mer mål med att tappa kilon än att man ska bli smal. Att man ska slippa värk, eller orka dansa, eller kunna knyta skorna eller något sådant.
Men att ha en viktnedgång (eller uppgång för den delen ) att jobba med är ändå så påtagligt och mätbart. Min väg mot bättre hälsa är svårare ätt mäta tycker jag. Ett sätt att försöka mäta är till exempel att anteckna antal tabletter per vecka. Det gör jag idag i min lilla almanacka. Men den är inte åskådlig för någon annan än mig själv. Det var bara som en lite fundering jag hade........ Jag får grunna lite själv. Jag ska fråga mannen om han har någon idé kanske.
Tyvärr är det så dålig fart på migränforumen. Folk orkar bara skriva när de mår som sämst. Och det är mest vilka mediciner de har eller ska prova. Inte så mycket om alternativa metoder. Som tillexempel kost osv. Så jag upplever ändå att jag har mer gemensamt med er här än med migränfolket. Och så har jag ju Idalinda.
Och hon från Uppsala. Hallå Uppsalabon, var är du?!?