Tjena, LO! Det är finemang!
Full rulle! Jag lyckades just knipa åt mig datorn en liten stund. Det blir svårare och svårare att få en liten stund framför en dator med riktigt tangentbord. De små inlägg jag lyckas få till på tåget till och från jobbet är så knepiga och tar så lång tid, så det blev mest läsa den här veckan. Men det känns tryggt att ni håller tråden levande under tiden.
Nä, det är dags att dottern får en egen dator nu. Hon har blivit en liten hejjare på att knattra på tangentbordet. Hon kan få ha sin dator bredvid mig, så jag har lite koll på vad hon gör och vilka hon snattrar med. Men det är hon och jag som slåss om datorn. Karlarna i huset har ju sina egna.....
Morsan väntar fortfarande på sin sköldkörteloperation. Men nu har hon äntligen fått tid om en månad. Rubbet ska bort, så det blir medicin resten av livet för henne. Det positiva har detta med sig att hon äntligen har lyckats bli rökfri!
Och förhoppningsvis ska hon må bättre än vad hon gör nu.
Hon hittade att vajsing på sköldkörteln kan orsaka migrän, så jag måste kontakta min läkare igen och be att få kolla upp mig. Eftersom både mor och morfar och troligen en morbror har struma så ligger jag ju kraftigt risigt till att trilla dit på samma. Fast mamma är nog mer orolig för det än vad jag är. Jag är skeptisk till om jag skulle ha haft problem med sköldkörteln sen tonåren...... Inte har jag ju problem med humörsvängningar heller. Jag är ju alltid lika tvärförbannad!
Uppsvälld är jag inte heller. Nä, det blir nog svårt att övertyga läkaren om varför jag ska ta ett sånt prov. Eller vad säger ni?