Om vi nu ska snacka om fobier.
Så är ormar mitt värstaste. Bara en trädgårdslang på gräsmattan kan få mig ibland att hoppa högt,
vi har en sådan gul-grå-randig.
Mitt värsta madröm är att en orm slingrar in genom ett fönster i sovrummet på sommaren eller genom toastolen när jag sätter mig.
Både dessa har jag hört har hänt på riktigt.
Spindlar är det ingen problem med, jag fångar dom försiktigt med både händerna så att de inte skadar sig och flyttar dom ute för att göra sitt jobb, om det inte går, krossar jag dom bara sönder, krunks.
Jag har en gång varit i en tävling där man fick olika uppdrag bland riktiga djur ( simma bland hajar, pilla på kackelackor, leta saker bland ormar...)
jag lovade redan innan att svika mitt lag om jag skulle bli inblandat med ormar, men se, jag fick en bautaspindel model lite giftig i stället,
storleken var ungefär som min hand ( mina fingara som fötter, fast inte så tjocka) och den var mycket hårig en.
Då drog jag lättnadens suck!
Min uppgift var att plocka upp 5-6 lappar från en lite glasburk där det fanns lite sågspån på botten och sedan spindeln.
Burken var inte mycket större än spindeln, så den var på vägen hela tiden. Man fick hela tiden knuffa den på rumpan för att få den flytta på sig och sedan leta dessa minimaliska lappar. Det enda man fick tänka på att mun-delen av spindel var farlig...