Först den tråkiga rapporten.
Det har varit alldeles för mycket huvudvärk sista veckan.
Jag skyller på en dunderförkylning som däckade mig i söndags för en vecka sedan. Med förkylningar kommer låsningar i nacken och ryggen som ett brev på posten. Igår vaknade jag tidigt på morgonen med migrän. Gick upp och tog medicin och somnade om. Dagen var ganska lugn, som tur var. Mamma fyllde år, så vi var där på kvällen. Under kvällen kom migränen sakta krypande och sen när vi kom hem blommade den ut med full kraft.
Idag mår jag ganska ok. Monstret ligger och lurar i halva vänstra skallen innanför örat och ögat. Men ännu så länge håller jag det stången med avslappningsövningar, djupandning och lite stretch. Jag hoppas jag kan få en tid hos min naprapat i mellandagarna. Han jobbar i alla fall.
Sen den roliga rapporten.
Vi plockade fram vårat Wii Fit spel imorse. Det brukar vara under julen som jag har tid och lust att spela lite. Det roliga med den är att man står på en platta och så får man börja med att väga sig. Och den håller koll på när man gjorde det sist, och hur mycket man väger.
Jag kan säga så här.... jag är den enda i familjen som har en neråtgående kurva på vikten. Minus 3,3 kilo, tack vare LCHF. Ärligt talat trodde jag att det rörde sig om max 1-1,5 kilo. Och då har ändå magen stått ganska stilla sista dagarna. Känner mig som en ballong. Det är ovanligt sen jag startade med LCHF. Men fikon, potatis i Jansson och Vörtbröd är mina svagheter.... och någon enstaka pepparkaka och lussebulle.... Det straffar sig så klart på något sätt. Kanske det också påverkar huvudvärken...
Resten av familjen har gått upp allt mellan 3 kilo och 10 kilo.
Maken är inte så jätte nöjd, om man uttrycker sig försiktigt.
Men store sonen tog i alla fall rekordet på viktuppgång. Han har vuxit, om jag minns rätt nu, 19 cm och gått upp 10 kilo på 1 år. Lillflickan är den som har ökat minst med sina 3 kilo plus på ett år. Mellansonen råkade bli överviktig en stund, innan vi insåg att vi skulle justera längden.