Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 18:27:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1090060 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #225 skrivet: 2010.09.21 - 22:36:19 »

Jupp!  :nod-yes: giraff är vad de kallas. gå till närmsta byggvaruhus och fråga efter en, så vet de vad du menar.. eller kolla med maskinuthyrningsföretag. (maken min jobbar på Cramo).. dessa maskiner är också så fiffigt utformade så man kopplar dem direkt till en grovdamsugare.. så suger de upp slipdammet när man slipar!  :nod-yes: de är jättebra!  :thumbsup:  maken lånade hem en sådan till lägenheten när vi spacklade och slipade alla väggarna.. och f-n så mycket lättare det är än att stå och slipa för hand!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #226 skrivet: 2010.09.22 - 08:22:49 »

Den fungerar alltså för väggar med?
FY att vi inte tog reda på om en sådan apparat när vi renoverade.
Vi har slipat och spacklat i veckor...
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #227 skrivet: 2010.09.24 - 00:58:52 »

den fungerar ypperligt för väggar!  :lol: .. maken min slipade ett 14kvm stort rum på ca 20 minuter. då var alla väggarna i princip bredspacklade!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #228 skrivet: 2010.09.24 - 11:56:49 »

Shit! Fantastiskt! Stackars idalinda.... som inte visste.  :sad:

Bredspackla ska vi inte behöva. Så då går det ännu snabbare ju! Och tid är pengar här hos oss. Jäklar vad det kliar i fingrarna nu. Trappan är lite försenad. Ska komma i nästa vecka. Sen kan vi börja, även om elektrikern och vvsaren inte är helt klara.  :clap_jump:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Hemsida
« Svara #229 skrivet: 2010.09.25 - 03:20:17 »

Kör hårt!  :thumbsup:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #230 skrivet: 2010.09.25 - 21:53:12 »

Jag har googlat nu manicken!
verkar helt fantastisk.
Man kan ju slipa en hel lägenhet på en dag .
Den sidan som jag tittade på var dyngshyran på 200-300 kr. Inga pengar i sammanhanget!!!
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #231 skrivet: 2010.09.25 - 22:37:23 »

:nod-yes: nej verkligen inte!.. speciellt eftersom den besparar en från så mycket extrajobb!!  :thumbsup:
Loggat

Sorla

« Svara #232 skrivet: 2010.10.03 - 12:07:28 »

Vi väntar fortfarande på trappen!  :cry: Maken ska ringa och  :guns: med dem imorgon. Nu ska de hit med den!  :kungfu: Vi har deras saxlyft och pengar, så vill de ha dem är det bäst att de börjar leverera igen.  :glare:

2 migränanfall den här veckan. Kunde vara bättre, men även sämre...... Inga anfall som totaldäckat mig heller. Nä, nu ska jag upp och hänga tvätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

« Svara #233 skrivet: 2010.10.05 - 19:07:54 »

Nu är trappen på plats!  :yay: Imorgon färdigställs det sista, bortsett från elektrikerns och vvsaren jobb.

Lagom till att det börjar bli dags för oss att kavla upp ärmarna får jag världens nackspärr!  :sad: Och maken ska operera hallux valgus imorgon. Han får sitta på en pall och spackla nästa vecka.  :whistle:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #234 skrivet: 2010.10.05 - 19:38:44 »

Låter ite så kul att ha ont båda två. Nu får tänka på hur fint det ska bli.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #235 skrivet: 2010.10.05 - 22:20:53 »

Jag precis på tanken att skriva och fråga hur det är med trappan !

Nu går ni bara upp och ner hela dagarna , bara för att ni kan göra det  :flirting:!

Krya på er!
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #236 skrivet: 2010.10.07 - 19:14:56 »

Håller tummarna för att allt ert byggande och fixande ska gå bra!  :thumbsup:
Loggat

Sorla

« Svara #237 skrivet: 2010.10.07 - 19:35:06 »

Tack mina vänner!   :smooch:

Det blir mycket spring där i trappan nu.  :heart_throb: Och så har vi bestämt att vi ska kolla om vi kan få låna grannens hantverkare till att spackla och slipa ändå. Min axlar håller inte för sånt tungt jobb. Och maken sitter på rumpan i 3 veckor till minst. Nästa helg ska vi får kärt besök från Finland. Då kommer vi få sova där uppe på luftmadrasser, så får de ta våra sängar. Vi inser att mycket kommer inte hända under tiden. Men sen, när de farit hem vill vi kunna börja måla. Så hoppas att grannens hantverkare har några timmar till övers med vårt.  :rolleyes:
Loggat

Sorla

« Svara #238 skrivet: 2010.10.18 - 08:41:04 »

Våra vänner har åkt hem.  :byecry: Vad tyst det blev! Det var så roligt att ha dem här. Men intensivt. Jag fick pressa tillbaka migränen större delen av helgen med medicin. Men vissa gånger är det värt att tvingas ta medicin. Den här gången var det det. Idag ska jag bara softa och vila för att komma i gängorna igen.

Mannen, i familjen vi har haft på besök, ligger på gränsen till typ 2 diabetes. Hör och häpna! Företagsvården han var hos ligger i framkant. Eller i alla fall diabetessköterskan han talade med. Hon gav honom en liten lathund i plånboksformat med kolhydratinnehåll i de vanligaste livsmedelena. Och förklarade vikten av att han skulle hålla ett lågt kolhydratintag. Max 50 g/dag. Hon förespråkade även att han skulle äta turkisk/grekisk yoghurt. Börja dagen med ägg och pålägg. Äta riktig ost med hög fetthalt och undvika lightprodukter samt äta kött. Är det inte fantastiskt!  :thumbsup:

Jag visade honom min första och hittills enda LCHF-kokbok. LCHF-husmanskost av Anna Hallén. Han satt och bläddrade en lång stund och skrev av recept. Sen satt han och läste hennes förtext som är ganska lång i den här boken. Nu kommer han beställa den. Jag tror minsann det ha fötts en ny LCHFare eller i alla fall en supporter.  :yay:

Nu ska jag gå och sova snart. En liten förmiddagslur.  :yawn: Sen måste jag röja ur det nya rummet på taket och ordna så att elektrikern kan komma fram där. Ska bara uppdatera mig på vad som har hänt på forumet sen sist....  :rolleyes:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #239 skrivet: 2010.10.18 - 08:46:10 »

Sjysst med din kompis! Jättabra om han blir av med diagnosen like fort som han fick den ju!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544