kwidell, vad bra att du gillar den! Då känner jag mig trygg med att jag också kommer gilla den.
Rutorna gör att den påminner mig om vår första gemensamma kokbok. Rutiga kokboken. Fast de rutorna är röda. Men vi har faktiskt en Vegetariska kokboken också, och den är grönrutig.
Jag har lite svårt att göra mig av med kokböcker.
Konstigt nog. För är det något särskillt jag vill ha tag i hittar jag det oftast på nätet ändå. Och är det ett bra recept sparar jag det på hårddisken. Så egentligen behöver jag ju inte kokböcker. Men det känns ändå som att jag vill ha en bok som passar mig i den fas jag befinner mig i just för stunden. Som viktvaktarböckerna som jag samlat på mig under barnafödaråren. De vegetariska samlade vi på oss under den perioden då maken provade att käka enbart vegetariskt för pollenallergin.(det funkade för övrigt) Och nu är det alltså LCHF som gäller.
Vi har några Jamie Oliver också som vi har fått. De är kul att sitta och bläddra i. Men jag blir så trött av alla konstiga ingredienser, så jag har aldrig orkat laga något ur hans böcker.
hemul, den kastrullen ser väl helt ok ut tycker jag. Den är säkert jätte bra. Jag har ingen jättestor kastrull. Så när det blir storkok tar jag pastakastrullen utan innerdelen så har jag en 10 liters som funkar utmärkt. Annars är det våra gjutjärnspannor som går varma här hemma. Vi har två stycken och ibland kör vi dem parallellt.