Ja. Från början fanns det med och utan jod, både grovt och fint, 4 varianter alltså. Nu tar den dumma butiken bara in en sort i taget och det är ofta slut.
När det försvann för mer än ett år sedan försökte jag ringa importören som står på paketet. Numret hade upphört och det gick inte att hitta nåt annat nummer till företaget heller. Samma kontaktuppgifter står fortfarande på paketen! De hette Droga Livmedel och var antagligen ägda av den sloveniska grossisten/tillverkaren, för de heter Droga Kolinska. Så de har vä-l lagt ner den svanska grenen. Jag tror de är stora, har en massa märken, så det kan nog gå att hitta saltet lite varstans. Paketen är på 1 kg och i starka färger. Grovt med jod är lila. Alla har en tecknad bild på en segelskuta och så står det Sea Salt på ena sidan och Sel Marin på andra. Det är vekligen milt och gott och kostar 12:90 för ett kilo.
Jag har fått korn på två andra invandrarbutiker som jag ska besöka så småningom. Ska kolla om de har. Jag skulle vilja ha tag i ojoderat också för surkål och sånt. Det är lite språkförbistring på den vanliga butiken. De säger bara ja till allting så det är ingen idé att försöka fråga om något liksom.