Jag brukar skryta med att jag är inne på min femte förkylningsfria vinter. Sjätte egentligen, för jag klarade mig vintern innan jag började lowcarba också. Men nu måste jag till min stora sorg konstatera att jag nog är lite förkyld kanske.
Blir det inte värre än det är nu så är det mitt livs lindrigaste förkylning dock. Mitt livs enda lindriga förkylning faktiskt. Har aldrig förstått folk som säger att man kan gå och jobba när man är förkyld. Jag har alltid blivit rejält SJUK. Började känna lite igår innan jag la mig, men jag trodde det bara var för att jag frusit och suttit i drag, är lite känslig för sånt och slemhinnorna reagerar lätt. Men idag så är jag nog säker. Ingen feber, lite sträv i halsen men inte ont, näsan rinner lite och jag nyser ibland. Kan förkylningar vara så?
Ta i trä! Nu vaknar jag väl i morrn och är råsjuk bara för att jag skrev det här.
Jag är sur i alla fall, för jag gillade att kunna säga att jag aldrig blev förkyld längre. Bra argument, tycker jag. Hmmm, jag kunde ju låta bli att skicka det här inlägget förstås...