Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 20:06:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Där sprack det!  (läst 10586 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.01.16 - 23:52:40 »

Jag brukar skryta med att jag är inne på min femte förkylningsfria vinter. Sjätte egentligen, för jag klarade mig vintern innan jag började lowcarba också. Men nu måste jag till min stora sorg konstatera att jag nog är lite förkyld kanske. :so_mad:

Blir det inte värre än det är nu så är det mitt livs lindrigaste förkylning dock. Mitt livs enda lindriga förkylning faktiskt. Har aldrig förstått folk som säger att man kan gå och jobba när man är förkyld. Jag har alltid blivit rejält SJUK. Började känna lite igår innan jag la mig, men jag trodde det bara var för att jag frusit och suttit i drag, är lite känslig för sånt och slemhinnorna reagerar lätt. Men idag så är jag nog säker. Ingen feber, lite sträv i halsen men inte ont, näsan rinner lite och jag nyser ibland. Kan förkylningar vara så?  :lmao:

Ta i trä! Nu vaknar jag väl i morrn och är råsjuk bara för att jag skrev det här.  :tongue:

Jag är sur i alla fall, för jag gillade att kunna säga att jag aldrig blev förkyld längre. Bra argument, tycker jag. Hmmm, jag kunde ju låta bli att skicka det här inlägget förstås... :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.01.17 - 07:28:24 »

Det där lät ju inge kul  :neutral:

Det är ju inte säkert det blir värre än så, men januari brukar ju bjuda på lite förkylningar här och var ..

Hoppas du kryar på dig snabbt då ..  :flowers:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #2 skrivet: 2010.01.17 - 10:39:42 »

Det låter som en förkylning tycker jag. Brukar inte ha så allvarliga förkylningar men dåförra året fick jag en dunderförkylning i juni av alla månader. Kunde knappt andas eller prata, det var sjukt jobbigt :( Sen höll den sig såklart kvar ett tag med. Det var troligen för jag hade blivit väldigt nerkyld. Väntade på en buss i ca en timme en junikväll med bara en tunn sommarjacka (okej, jag hade lite andra kläder på mig oxå:P), och junikvällar/ nätter är inte så jättevarma direkt...

Hoppas den håller sig lugn och går över snabbt!! :whink:
Krya på sig!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.01.17 - 19:56:18 »

Det verkar inte bli värre än snuva. Hade svårt att somna för att jag blev täppt när jag la mig, så jag har sovit hela dan. Men bortsett från det är det inga större problem.

Tycker det är rätt intressant i.o.m. att jag normalt blir heldäckad av förkylningar. Ska  ge mig ut och handla om en stund, så värre än så är det inte. Fortfarande sur för att jag inte kan säga att jag aldrig blir förkyld längre dock, men men.

Vad värre är är att mitt bredband verkar helt dött! Fasar för att ringa supporten för de har varit kompletta idoter förut.  Men jag vill inte sitta här hela natten utan internet heller. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.01.17 - 21:21:30 »

Ditt bredband dött... fast du skriver här  :blink: :eeek:  Hur går det ihop då  :eeek:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.01.17 - 21:48:08 »

My leet skillz, baby! :devil:

Jag har ett mobilt abonnemang också.  :whink: Men det är inget kul att sitta på. Hur som funkar kabeln igen. Vet inte vad det var för fel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2010.01.17 - 22:21:53 »

Leet skills .. wow ..  :worshippy: :worshippy:     :lmao:

Här i de djupa skogarna tar det TID med mobilt ska jag säga ..  :bang_head:

Tur att du är back in business  :wave:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.01.17 - 22:25:40 »

Det är inte snabbt i stan heller, men säkert snabbare förstås. Ville ha det över sommarn bara, men det var billigare att det det här abonnemanget för ett år än att ha ett kort abonnemang några månader. Jag brukar få panik när datorn inte funkar, så det är faktiskt rätt skönt att ha. I vinter har jag väl använt det 2 ggr. Nu och när vi hade strömavbrott i höstas.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.01.18 - 07:50:29 »

Är det nån som har nån huskur mot igensvälld näsa? Jag har förökt snufsa in saltvatten, men det rinner bara ut igen.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #9 skrivet: 2010.01.18 - 10:22:15 »

Du ska inte snufsa in det utan använda en spruta eller sköljkanna. Sprutor av bautaformat med särskild plupp i änden finns på apoteket, kan rekommenderas, funkar bra tycker jag. Häftigt att när man sprutar in i ena näsborren så kommer det ut ur den andra. Snacka om rundgång. Rensar bra gör det också. Sköljkannor funkar väl på samma sätt men de har jag ingen erfarenhet av
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.01.18 - 10:33:34 »

Det är ju inte precis nåt jag har hemma.  :whistle: Förresten skulle jag inte kunna hälla in nånting, det går ju inte ens att snufsa. Bautaspruta kanske, men då är väl risken att man trycker in snoret i bihålorna.  :ignore:

Har funderat på en sån där kanna förut. Jag har ju problem med igensvälld näsa jämt. Är lite feg och är rädd att det ska svida eller att man får drunkningskänslor.  :shy:



Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010.01.18 - 11:12:20 »

Titta här vad som kan hända!  :max-shock:
http://nastappa.nu/fraga-doktorn/nasbesvar/vatten-kvar-efter-nasskoljning/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #12 skrivet: 2010.01.18 - 12:07:57 »

Använd saltvatten och topz då. Det funkar helt ok. Fast sköljkanna går snabbare och är mer effektivt. Men nog kan man få ont i öronen om man slarvar. Det fick jag minsann erfara själv!  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2010.01.18 - 12:47:57 »

Ibland kan det vara helt ok med att sitta över en balja med ångande vatten (och tillsats av något av nedanstående växter).. en handduk över huvudet för att riktigt få till badstukänslan .. böj dig över fatet och låt ångorna koncentreras kring ansiktet .. sitt en stund och försök andas lugnt under handduken ..

Växter som är välgörande för svalg och luftrör är bland annat; eukalyptus, tea tree, fänkål, pepparmynta, isop, cderträ, tallbarr, rosmarin och temynta..

Lycka till !  :wave:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2010.01.18 - 20:34:10 »

drick starkt te bryggt på ingefära!.. det brukar hjälpa bra mot förkylningar. sen när det gäller nästäppan så brukar jag ducha varmt och länge så man får upp ordentligt med ånga i badrummet... det brukar lösa upp eländet så man får ut det.. men en balja med hett vatten och en handduk över huvudet fungerar säkert lika bra.
hoppas verkligen att du blir frisk snart igen Hemul!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544