Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:04:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460639 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1170 skrivet: 2012.03.21 - 22:21:22 »

Doktorer har stypit hemoroijder ex antal gånger på min ändtarm, en gång sprack tarmen när laxeringen tog inte riktigt och en gång har dom opererat analöppningen.
Jag vet hur det känns att bajsa taggtråd och kommer ihåg hur det var att gå med sprucken tarm. :max-shock:

Så all dessa snack om något annat en mjuk bajs i tarmen gör ont, att bara tänka på ... :cry:

Auts får ni av mig, inget annat!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1171 skrivet: 2012.03.22 - 00:31:10 »

 :there: Instämmer med föregående talare. Inget annat än sånt som ska ut får vara där. Och mjukt ska det vara då.  :sneaktongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1172 skrivet: 2013.01.02 - 21:28:03 »

...hur ändrar jag bild nu igen? Den är, typ, hur liten som helst men vill inte ändå. Tyckte det var dags för tomteluvan att ryka  :sneaktongue:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1173 skrivet: 2013.01.02 - 21:52:33 »

Är det nåt konstigt format då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1174 skrivet: 2013.01.02 - 22:06:31 »

nä, jpeg...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1175 skrivet: 2013.01.02 - 22:13:52 »

Ladda upp den här i tråden då få se.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1176 skrivet: 2013.01.02 - 22:16:03 »

Vet inte hur man lägger upp bilder i tråden heller  :redface: :redface: :redface:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1177 skrivet: 2013.01.02 - 22:22:34 »

Precis under fältet du skriver i finns en länk "Additional Options" (minns inte på svenska) med ett plustecken framför. Klickar du på den så kommer uppladdningsmojäng fram.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1178 skrivet: 2013.01.09 - 20:32:47 »

Tack Hemul men jag är bildlös ett tag istället...

Nu får jag krypa till korset lite. Kommer inte ihåg när eller var men det var i någon tråd som jag totalsågade homeopati. Jag har nu kontaktat en homeopat för min struma. Alternativet i den "vanliga sjukvården" är att operera så undersöker vad jag har för andra alternativ. Någon som kan förklara det här med homeopati för mig? Det jag associerar det mest är medicinen med aktiva ämnen som är utspädda till oigenkänlighet. Är lite skeptisk men verkar som bästa "alternativa alternativet"...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1179 skrivet: 2013.01.09 - 21:45:27 »

Så medicineringen funkade inte?  :sad:

Har inget att tillföra om homeopati. Min uppfattning är samma som din.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1180 skrivet: 2013.01.09 - 22:09:48 »

Nops. Trappade ner medicinerna i höstas men mina nivåer har stigit till över normalt redan och doktorn ordinerar operation. Sköldkörteln är inte som blindtarmen som bara går att ta bort så jag är inte överlycklig. Jag har kollat på flera alternativ och något som återkommer är homeopatin. Som jag egentligen har varit väldigt skeptisk mot väldigt länge. Men, nu har jag inte så många alternativ. Fungerar det inte så har jag förlorat pengar (förutom att jag kommer känna mig jättedum och naiv). Pengar kan jag tjäna nya. Fungerar det så skiter jag i om det är placebo eller något oförklarligt. Känns som det är lite av sista halmstrået innan jag stympas. Har bara diskuterat det med min mamma för att jag ärligt skäms lite med tanke på min tidigare (och lite fortfarande) inställning till området.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1181 skrivet: 2013.01.09 - 22:37:10 »

Har du kollat på det där svenska skölkkörtelforumet? De har adresser till läkare som har lite andra idéer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1182 skrivet: 2013.01.10 - 08:08:53 »

Nä det har jag inte. Tack för tipset!  :bearhug:

...är det turtles.egensajt.se du menar?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1183 skrivet: 2013.01.10 - 08:28:17 »

Ja, jag tror det. En del där verkar lite konstigt, men just det där med läkare kan ju vara bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1184 skrivet: 2013.01.10 - 08:29:09 »

Du ska inte skämmas Ekub! Så klart att du ska prova. En operation är ju så definitiv, så ditt resonemang låter jätte bra tycker jag.

Mamma opererade bort sin sköldkörtel för ett par år sedan. Hon fick behålla, typ 1,5 bisköldkörtel. Men resten rök. Hon hade inget annat val. Men om du inte riskerar att bli sämre, tycker jag inte du behöver hasta fram beslutet.
Kram!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544