Efter att ha konstaterat att problemet inte var mjölkprotein blev livet mycket lättare. Inte minst för folk som man skulle äta middag hos. Vilka problem de fick när jag sa att jag varken åt mjölkprodukter eller någon form av spannmål. "Normala" människor är liksom vana att reda såser med vetemjöl, använda skorpmjöl som panering, grädde i såsen osv osv. Jag tyckte inte heller att det var helt lätt i början, men jag lärde mig ju efterhand, så någon gång när någon frågade vad jag åt, så svarade jag glatt "Allt!", för jag tyckte det. "Mjöl och mjölk också?", frågade personen. "Näe", sa jag, och fick till svar: "Då äter du ju inte allt." Vilket var mycket sant!
Nu äter jag iaf vanliga ostar av olika slag (utom Philadelfia, men den finns laktosfri), laktosfri grädde, mjölk och CF, samt steker i vanligt smör. Förutom det så äter jag då och då glutenfritt bröd och glutenfri pasta, vilket inte direkt är något för en äkta lowcarbare (så det är ju tur att jag inte lowcarbar då). Dessa produkter innehåller mycket fler kolisar än de vanliga. Dessutom smakar de inte speciellt gott i början heller, men nu har jag vant mig, så tanken på vanligt bröd får mig nästan att må lite dåligt. Så därför tycker jag nog att jag äter det mesta!