Varför får man inte skriva ut det på paketen?
Låter löjligt, visserligen så tror man ju att de som inte skriver ut det på paketen automatiskt skulle innehålla gmo-skräp ifall en del skrev att deras produkt är gmo-fri. Blev det rörigt?
På Saltåkvarns produkter står det ju att det är biodynamiskt odlat, tycker det borde innebära att de är gmo-fria. Tycker man ju iaf. Är Saltåkvarns havregryn rent så som sempers mån tro?
Testade göra bovetepaj igår. Vet inte vad jag tycker om pajskalet. Det smakar helt ok om man inte äter rent pajskal. Eller pajskal och pajskal. Smulorna/geggan runt pajinnehållet. Äter man det inte rent så smakar det nästan lite som pajskal gjort på lite grövre mjöl, utan att ha pajskalskonsistens. Satte igång brandvarnaren när jag tog ut pajen med
, den var inte bränd men det rök ngt så förbaskat ur ugnen. Hade discorök i köket
Blev iaf "modig" och cyklade iväg till maxi för att köpa boveteflingor till att göra frukostgröt på. Fy attsiken va läbbigt det blev
Visserligen är det nog mitt fel att den blev klumpig
Men färgen är som blek havregrynsgröt, och inte fibervarianten (efter att jag började göra fiberhavregrynsgröt kan jag inte äta "vanlig" havregrynsgröt längre...). Smaken var inte alls bra tycker jag heller, kanske klumparna bidrog där.
Har ett recept på gröt gjord på krossad bovete med men vette fasiken om jag vågar mig på det. Dessutom skulle det vara torkade blåbär i den gröten och är för snål för att köpa torkade blåbär för sisådär 400 spänn kilot. Föresten så såg jag när jag letade efter flingorna att de har halvkilopåsar med mandelmjöl för 60 spänn på maxi.