Sorla: Vad skönt att få veta att jag någon enstaka gång faktiskt skriver något bra på det här forumet. Vad glad jag blev när du skrev att jag hade hjälpt dig litegrann!
Ekub: Gluten är lättare än vad man tror att avstå ifrån. Finns mängder med glutenfria bröd att köpa, och det finns tom glutenfria bullar som smakar som "riktiga" kanelbullar!!! Sen finns det glutenfria saltiner (små salta kringlor) som är mumsiga. Dessutom finns det ett ganska stort utbud av pasta. Jag vet att inget av detta är lowcarb, men det struntar vi i nu.
Inte litegrann Corny. Enormt, skrev jag!
Jag tänker ofta på just det, att jag måste fokusera på vad jag faktiskt kan äta. Och det är ju mycket mer än det som inte går att äta.
Ekub, jag har hittat brödvarianter som är både LCHF och glutenfritt. Och som till och med är relativt enkla att göra. Överkänsligheten har gjort att jag har måstat bli kreativ i köket. För en föredetta mackoman som jag, var det otänkbart att inte få något sorts bröd alls. Men om du inte bryr dig om kolhydraterna så blir det väldigt mycket enklare ändå, eftersom det vimlar av glutenfritt bröd på hyllorna nu för tiden. Och brödmixer/mjölmixer utan gluten.