Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 00:59:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469073 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1185 skrivet: 2013.01.10 - 09:04:57 »

Det är så jag tänker också. En operation går inte att ogöra men går ju alltid att ha som en absolut sista utväg. Nödutgången. Hur mår din mamma efter op.?

Eva som driver turtle verkar ha blivit frisk från sin hypotyreos av en GI-kost. Orsakerna bakom sköldkörtelproblemen kan ju vara olika så antar att olika tillfrisknadsvägar finns också.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1186 skrivet: 2013.01.10 - 09:24:34 »

Jag tycker du ska gå med där och fråga om de har några råd.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1187 skrivet: 2013.01.10 - 09:49:02 »

Har blivit medlem och kollar läget lite  :flirting:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1188 skrivet: 2013.01.10 - 09:57:11 »

Man ser inga trådar där. Jag försökte logga in, men det gick inte. De har tydligen petat mig.  :blink:

Mår du jättedåligt av det här nu eller hålls problemen i schack av meds?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1189 skrivet: 2013.01.10 - 11:20:11 »

Kan du inte registrera dig på nytt?

Nej jag mår inte direkt dåligt. Som många andra säger, när man är hyper känner man sig bra. Det är väl symptomen som gör att man mår dåligt och så många symptom har jag inte än. Ligger runt 30 nu jämfört med 70 när jag var som sjukast. Svettas lite mer än vanligt och är lite skakig. Sen visst det är lite mentalt också, missförstå mig inte nu  :lick: , plus att jag mår lite dåligt av faktumet att jag inte blev frisk...

Skakningarna i händerna varierar lite. Nyårsdagen var jag jätteskakig i händerna och då var jag inte direkt bakfull och mådde dåligt. Käkade några smörgåsar för någon timme sedan och nu är jag rätt skakig också vilket jag inte var i fm  :hm-hm:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1190 skrivet: 2013.01.10 - 11:28:30 »

Testade inte. Ville bara kika vad de skrev om. Löjligt att man inte kan läsa utan att vara medlem.

Klart du är orolig. Jag skulle klättra på väggarna. Jag hoppades så att du skulle slippa detta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1191 skrivet: 2013.01.10 - 12:18:53 »

Jag har också hoppats och verkligen trott  :sad: Jag får söka vidare helt enkelt. De får inte skära i mig utan kamp  :tongue:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1192 skrivet: 2013.01.10 - 12:22:33 »

Näe, det får de inte.  :fork_off:

Jag kom in. Av nån anledning fick jag bra vibbar av den där kvinnliga läkaren i Sthlm, hon som var lite barsk.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1193 skrivet: 2013.01.10 - 12:27:29 »

Kände så också först men så har hon fått en hel del dåliga omdömen på nätet och en massa annat som gjorde mig lite tveksam. Mannen på Hagakliniken eller vad den hette i Göteborg verkade vettig med men hittade inget om sköldkörtelbehandlingar på deras hemsida.

Sidan där jag hittade homeopaten jag kontaktade är denna http://hypertyreos.info/ Som sagt gör det mig inget om det är placebo-effekten som gör det magiska med homeopatin men om jag är skeptisk kanske inte placeboeffekten infaller?  :blink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1194 skrivet: 2013.01.10 - 12:34:55 »

Vad var det för slags kritik hon fått då? Jag menar, om det bara är p.g.a. hennes barska sätt spelar det ju inte så stor roll.

Hur lång tid har du på dig? Har de sagt nåt om det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1195 skrivet: 2013.01.10 - 12:41:08 »

Kommer inte ihåg exakt, googlade hennes namn och kom till en sida där man kunde skriva om läkaren och sätta betyg, men att hon var stressad, ointresserad, hårdhänt osv. De flesta hade gått för att få botox hos hennes. Tydligen håller hon på med plastikkirurgi också.

Vet inte. Har fått telefontid (!) med läkaren om 1-2 veckor. Har inte ens träffat läkaren jag har nu  :glare:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1196 skrivet: 2013.01.10 - 12:43:42 »

Botox? Lät ju inte så fortroendeingivande förstås.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1197 skrivet: 2013.01.10 - 13:34:24 »

Tråkigt att du inte blivigt bättre.  :sad: .. men Homeopatin ska du inte skämmas för att du överäger eller provar på. jag har positiv erfarenhet ifrån den med min psoriasis.  :nod-yes: det är ju alltid värt att prova!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1198 skrivet: 2013.01.10 - 14:25:56 »

Vad har Botox med homeopati att göra. Låter märkligt tycker jag.

Jag vill ju inte skrämma upp dig. Men mamma har det ganska jobbigt med att ställa in Levaxinet (eller vad det nu heter) så hon blir överhettad hela tiden. Men så gick hon i många år innan de begrep vad som felades också. En körtel överproducerade och en gjorde nada. Vilket gjorde att mätvärdena visade precis inget fel alls. Ja, så läkaren menar att det kan ta tid att återhämta kroppen efter att ha varit sjuk så länge. :-( Men jag ville inte skrämma upp dig!! :-(((


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1199 skrivet: 2013.01.10 - 15:25:20 »

Homeopati har typ "två" riktningar (inte riktigt men som jag ser det) det första är det dära flummet med späda ut så mycket som möjligt men det andra är att dom använder sig av "naturmedel" ist för syntetiska medel. Och det sista tycker jag är bra.  En bra homeopatiläkare pratar igenom HELA dig och inte bara din sjukdom du kommer för. Holistisk syn på det hela s.a.s.

Jag använder homeopatimedel ibland för att det fungerar bättre än vanliga medel. Om jag t.ex. får känningar av bihåleinflammation tar jag cinuforce tabletter varje halvtimme ca 6 ggr och så går det över. (ingen aning om det finns i sverige )

Bästa tycker jag att gå till en läkare som har studerat vidare med homeopati. alltså inte en "naturläkare" utan läkarexamen.

Loggat



Sidor: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544