Den foldern har jag inte sett förut. Snyggt!
Jag har tre barn , den äldsta går i gymnasiet och får välja fritt sin egen mat ( får alltså välja bara kött och grönsaker om han vill)
Problemet med grundskolan var att man fick inte ta mer än 5 köttbullar och till det var man tvungen att ta 3 potatisar ( så där ungefär).
5 köttbullar är bara en förrätt för mina 3 pojkar
.
Däremot är det mycket halvfabrikat och ibland kommer sonen hem och talar om att den maten gick inte att äta alls.
Mammas eko-mat börjar göra sitt
, tillsatser börjar smaka
Där servereas även bregott.
Även den yngsta , snart 12 år, går skola i samma kommun som den äldsta och till hans skolkök har jag även skrivit ett brev om hur vi äter. Jag har önskat att han får välja potatis/ pasta/ ris om det är möjligt. De har bregott och riktig mjölk i skolan.
Det var en rabalder där när de plockade bort bregott och riktig mjölk och riktiga varor kom tillbaks inom en vecka !
Mellansonens skolans mat är inte så bra, men han slutar grundskolan om ett halv år och börjar nog samma skola som sin storebror, så det blir bättre även där.
Men dom nya direktiven skrämmer mig.
Men jag vet att det finns en aktiv förening som jobbar med skolmatfrågor i den kommunen, de trycker mycket på närproducerad mat. Det finns nu ett ekologiskt måltid / vecka ( oftast vegetarisk, men framsteg i vilket fall )
Du kan klistra din folder även på infodelen, så det är lättare att hitta den . Det är lätthänt att få sina trådar kapade här