Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 11:59:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fin i fejan med kokosolja  (läst 94000 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2010.11.22 - 19:21:20 »

Jo, det är svårt att få ut håret.  :blush: Har dock testat ett par gånger när jag haft flygigt  hår att ta en klick i första schamponeringen. Så låter jag det sitta i medans jag tvättar kroppen, sköljer ur och schamponerar igen. Blir inte kladdigt, men man märker att det är olja kvar för håret blir blankare (har normalt inte särkilt blankt hår),
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #46 skrivet: 2010.11.22 - 22:58:18 »

Jag ska nog ge det en chans till, kokosolja i håret. Jag har för mig att jag hade i rätt så rikligt, ska vara mer måttlig nästa gång.

Upptäckte förresten att jag varvar stavningen, cocos och kokos. Kokos heter det väl på svenska?! :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2010.11.22 - 23:18:32 »

Jo. Jag gör också det. Jag skriver ofta cacao istället för kakao också.  :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #48 skrivet: 2010.11.22 - 23:19:47 »

Och så skriver jag ofta ihop ord som ska var två eller flera. Som ikväll. Och istället.  :shy:

Ta oljan ihop med schampo så blir det bra!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #49 skrivet: 2010.11.23 - 11:25:21 »

Och så skriver jag ofta ihop ord som ska var två eller flera. Som ikväll. Och istället.  :shy:
Det heter ju så. i stället ställer man en cykel, om du inte lägger den på marken istället...
fryst kyckling lever är ju en klassiker
Särskrivningar är ett problem! Inte för att jag tycker mig veta hur det ska vara och är en messerschmitt utan för att det faktiskt blir fel, det blir annan innebörd.

Vad detta nu hade med kokos att göra. Ska kanske tipsa maken om det. Han har i princip rakad skalle och är väldigt torr i skalpen...

/LO

Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2010.11.23 - 13:31:50 »

Jo, enligt SAOL kan det visst skrivas ihop även om särskrivet är det man föredrar. Vet inte hur jag fick för mig att det var dålig svenska. Det kanske var för att jag började lägga märke till mina andra hopskrivningar. Jag kan få ihop saker som "iallafall" och tycka att det ser helt normalt ut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #51 skrivet: 2010.11.23 - 15:08:39 »


Jag kör ju med balsammetoden (rekommenderas!) så jag provar att ha i det innan jag tvättar med balsam, det borde funka.

För övrigt får jag rysningar av särskrivningar, fast fryst kyckling lever var ju kul!  :laugh:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #52 skrivet: 2010.11.26 - 19:18:00 »

Jag kan få ihop saker som "iallafall" och tycka att det ser helt normalt ut.

Erente normalt då?  :crazy:

Gällande sak frågan gillar jag också kokos fett. Fast inte i nyllet. Men på hår topparna och bena.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2010.11.26 - 19:31:40 »

Harallrifatta hur man kan göra någon ting med bara hår topparna.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #54 skrivet: 2010.11.26 - 19:35:57 »

 :max-shock:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #55 skrivet: 2010.11.26 - 19:41:28 »

Man kan ju göra massor med hår topparna. Det finns ju serum som ska "laga" kluvna hår toppar. Men det är bara nys. Men risiga hår toppar blir mindre risiga med lite fett. Men man måste tvätta ur det sen så det inte ser så fett och flott ut. Det är ju liksom inte så flott att det ser fett ut.

Jag köpte sån där smak fri eko logisk på hälso kosten. Jag tänkte att det skulle vara bra att äta en msk i bland när andan faller på. Men jag bara ryser i hela kroppen när jag försöker käka det direkt ur burken. Och att ha det i teet eller kaffet blir vämjeligt!  :puke1: Ska man steka i det i stället för smör?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #56 skrivet: 2010.11.28 - 11:10:49 »

Det är många som steker i kokosfett har jag hört, men då missar man ju den goda smörsmaken.
Nu kan jag konstatera att kokosfett  inte är bra för mina händer. Har kört med det ett tag nu och mina händer är röda, torra och fnasiga. Nu blir det en rejäl handkräm till de är mjuka igen. Har haft den i ansiktet på nätterna också och är inte helt nöjd. Jag tycker mandelolja känns mer mjukgörande och dessutom gillar jag inte lukten av härsket fett som jag nämnde tidigare. Det luktar ingenting när jag smörjer in mig men på morgonen har den härsknat. Nä, kokosfettet blir förpassat till maten framöver.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2010.11.28 - 16:47:59 »

Härsket fett? Luktar kokosoljan härsket ska du  nog inte använda den allls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #58 skrivet: 2010.11.28 - 19:16:06 »

Fast den är inte gammal. Den luktar ingenting först, det är på morgonen lukten har kommit. Den där oljan jag berättade om, från Body Shop, var det precis på samma sätt med. Den var luktfri men efter en dag eller natt började den lukta härsket. Lite konstigt är det.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2010.11.28 - 19:25:46 »

Vaddå? Smörjer du på så mycket att du har olja kvar i ansiktet på morgonen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544