o.k., jag ska prova...
Idag fick stora tjejen ha en muffins med till skolan. De ska alltid ha frukt med sig (eller macka). Hon ville då ha en muffins med istället.
Kl. 10:00 ringde hennes fröken och gav mig en läxa
Hon nästan skällde ut mig att det är oansvarig att ge henne kakor med till skolan. Det råder nämligen förbud på skolan. Man ska ha med frukt eller macka. Men man får absolut inte ha kakor och godis med sig. För de vill ju alla andra också ha kakor och det går ju inte
...och det har varit uppe på föräldrarmöten flera gånger innan! Ja tack, säger jag bara som tycker att jag har en bra minne men på det enda föräldramöte som vi hittills har haft (började F-klass i augustil) så minns jag inte att de har sagt det. Men att frukt innehåller mycket mer socker än den där chokladmuffinsen ..."frukt är jättebra för barnen. De behöver det"...jag orkar bara inte :puke1
Alltså...vilka idioter är det som jobbar som lärare idag egentligen. Du ska få skicka vad du vill! Bara för att skolväsendet verkar bestå av blinda idioter som inte vill ta till sig nya rön eller för den delen tänka logiskt, ska inte få ditt barn lida för det.
Det där argumentet "om ett barn tar med sig kakor, så vill alla andra barn göra det" gör mig så himla arg. SO WHAT om de vill det, det är inte ditt jävla problem om andra föräldrar inte klarar av att uppfostra sina barn och vara föräldrar.
Nu har jag visserligen inga barn själv men när jag som barn ville jag saker och föräldrarna sa att det fick jag inte, så var det bara så, oavsett om jag tjatade eller inte. Det kallas att vara förälder och ta ansvar.
Hade det varit min unge hade jag svarat så som jag skrev här, det är inte mitt problem att andra föräldrar inte kan uppfostra sina barn, och fortsätta skicka med vettiga mellanmål. Men jag har hört att lärare tar ifrån såna "olämpliga" mellanmål och samtidigt pekar ut barnet som känner sig utsatt.
Det är nästan så jag inte vågar skaffa barn alls om de ska gå i det svenska skolsystemet.