Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 23:33:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 20   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Esthers funderingar...  (läst 143477 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #180 skrivet: 2009.12.30 - 20:03:21 »

??????????
Citat
hämningslöst få kasta sig över allt
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #181 skrivet: 2009.12.30 - 20:25:24 »

Nja hemul..jag mådde inte illa eller så, men däremot får jag omedelbart tillbaks min uppblåste bullrande fibro-mage så fort jag syndar till det. Efter julmust-middagen kände jag väldigt starkt att så där vill jag inte må, så därför tror jag inte att jag nånsin vill gå tillbaka till den gamla kosthållningen. Menar du att du ALDRIG hoppar över skaklarna? *stum av beundran*  :shock:

Idalinda, jag förstår verkligen att din motivation för LCHF-ande är hög. Ska vara något väldigt väldigt gott om det ska vara värt att ta de konsekvenser du beskriver..  Tack för nyårshälsningen  :worshippy: Vi är lediga men har i övrigt en ansträngd situation. Min svärfar är mycket sjuk och maken tillbringar mycket tid på sjukhuset (även jag mellan varven..). Blir inte tal om nå´t större firande för vi vill självklart vara körklara om nåt skulle förändras. Äta nå´t gott och kika på tv kan det däremot bli tal om  :whink:
Hoppas ditt nyår blir behagligt. Fritt från droppande näsor och annat elände..

Japp hemul, det var voffarnas gruff jag syftade på..
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #182 skrivet: 2009.12.30 - 20:27:09 »

"hämningslöst få kasta sig över allt"

Japp! Frågor på det?

:lmao:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #183 skrivet: 2009.12.30 - 20:32:43 »

Jag nocarbar inte från början och gillar inte sött (så mycket). Åt inte godis/läsk/snabbmat förut heller mer än undantagsvis. Det är väl bröd jag avstår. Visst, jag har ätit bröd 2 ggr, en skiva knäcke varje gång, och visst tar jag en tsk socker i nån efterrätt ibland, men det ryms ju liksom. De gånger jag ätit mer kh än jag brukar har det ändå inte varit så mycket mer, så jag vet inte hur jag skulle reagera.

Skulle jag trilla dit ordentligt så vore det nog på t.ex. ett berg av janssons med massor med knäckemackor till. Eller mackor på rostat bröd. Eller goda drinkar kanske (campari och tonic  :inlove:). Eller öl. Men det har inte blivit så.
Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #184 skrivet: 2009.12.31 - 08:21:26 »

Potatis då? Och ris och pasta?
Först tyckte jag det var en aning knepigt att hitta alternativ till ovanstående. Nu går det som en dans med supergoda gratänger (aubergine, zuccini, rättika, blomkål, broccoli...öppen för fler förslag  :whink: ). Ibland smakar det mumma med en bit brie till köttbiten. Endast fantasin sätter gränser... :coo-coo:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #185 skrivet: 2009.12.31 - 15:14:30 »

Jag äter ju potatis. Men inte 4 stycken!
Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #186 skrivet: 2009.12.31 - 21:13:55 »

Ajj siii...  :whistle:
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #187 skrivet: 2010.01.05 - 22:06:51 »

Trettondagsafton eller ej..efter en heldag i sta´n känns det gött att komma hem, dra på sig mysbrallor och raggsockar, hälla upp ett glas vitt och bänka sig framför skärmen.. Skål alla glada!  :cheers:

Idag ville dottern bjuda familjen på fika på anrika Olssons Café. Jag påtalade att det är märkligt att ingen har kommit på idén att sälja LCHF-anpassade godbitar nu när så många anammat den kosthållningen. Men se, bak glasdisken fanns små sockersnåla biskvier..glacerade med den mörkaste choklad som tänkas kan. Jag gick i tankarna igenom receptet (inget mjöl, bara nötter, äggvita, smör och choklad förutom sockret..) och satte sen glatt tänderna i en. Och guuuud, så gott!  :inlove:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #188 skrivet: 2010.01.06 - 00:57:33 »

Haderomingefläsk?  :crazy:
Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #189 skrivet: 2010.01.06 - 20:13:53 »

Troligen inte, hemul  :sad:
Men det gjorde inget. Det var inte på fläsk jag var sugen... :w00t:
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #190 skrivet: 2010.01.06 - 20:17:39 »

Gott potatis/ris/pasta-alternativ till dagens skinkstek; "pytt" på en bas av lätt förvälld rättika. Därtill paprika, lök och champinjoner. Naturligtvis smörstekt. En skvätt vitt vin fick koka in med kryddorna. Och så en dutt persilja som kronan på verket. Mums!  :dancing_chicken:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #191 skrivet: 2010.01.06 - 23:50:39 »

Rättikapytt ska hållas i minnet på hösten när det är dax för rättika och paprika  :nod-yes:, tack !
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #192 skrivet: 2010.01.08 - 20:18:25 »

Väl bekomme.. :rolleyes:
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #193 skrivet: 2010.01.09 - 19:58:40 »

En ganska så juste lördagmiddag  :whink: : Gryta på 20%-ig fläskfärs, smulad fetaost, smörstekta champinjoner, färskklippt basilika, kryddor och grädde. Till det fick resten av familjen pasta medan jag kalasade på en rest zuccinigratäng. Efterrätten blev en liten Irish Coffee med vit stevia istället för farinsocker för min del.

*mätt och belåten*  :party_teddy:
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #194 skrivet: 2010.01.11 - 22:51:31 »

Ikväll har jag begått den sista planerade synden för säsongen. Och vilken ljuvlig synd sen!  :inlove:
Jag och familjen lät mig väl smaka av kompisens julbak, och jag lovar..jag kan berätta om det flesta sorter  :lol:
Sen var det nån skämtare..*blänger åt makens håll*  :angrywife: som snitsade till bilden med en välkänd rosa bok..
Nu blir det ingen vägning innan fredag..

* litefika.JPG (112.51 KB, 816x612 - visat 600 gånger.)
Loggat
Sidor: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 20   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544