Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 18:21:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 20   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Esthers funderingar...  (läst 143307 gånger)
0 Medlemmar och 25 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #135 skrivet: 2009.12.10 - 06:12:34 »

Man gör liksom tvärtom och har kokosen i istället för på. Jag fattade inte heller hur de andra gjorde kokosbollar först, vad de tog istället för havregryn. Då skrattade de åt mig.  :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 305

« Svara #136 skrivet: 2009.12.13 - 13:22:40 »

Nu fattas (bara) fyra ynka hekto i tio kilo jämnt och jag är såå glad.. :yay:
Även med lite planerade synder över helgerna bör tian innan årsskiftet vara inom det möjligas gräns..

Djiisess, så gott det är med auberginegratäng! En rejäl portion med grädde och ost om man så vill ger ett högst acceptabelt kolisintag. Inte saknar jag potatisen ett dugg. Ska testa rättika oxå...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2009.12.13 - 13:58:15 »

Gud så bra det går för dig! Och fort!  :clapping:
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #138 skrivet: 2009.12.13 - 15:50:05 »

Grattis  , du måste redan ha handlat nya jeans både en  och snart två gånger !
Myrorna rekommenderas under viktminskningstiden ( annars också för den delen)
men om man nu går ner i vikt så fort som du , hinner man inte ha samma byxor länger än ett par manader ...
Loggat
anki
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 270

Hemsida
« Svara #139 skrivet: 2009.12.14 - 09:51:23 »

................Djiisess, så gott det är med auberginegratäng! En rejäl portion med grädde och ost om man så vill ger ett högst acceptabelt kolisintag.................

Här i ett lager köttfärssås här och där så har du en sååååå god moussaka.....
Anki
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #140 skrivet: 2009.12.14 - 19:12:50 »

Tack för peppningen!  :inlove:

Idalinda..jag har köpt ETT par jeans. Känns lite förargligt att handla kläder som man vet/hoppas blir för små inom kort. Fast innan jul måste jag handla lite..  :smile:

Anki..det ska jag absolut göra. Har bara inte kommit mig för än..
Loggat
esther
Sr. Member

« Svara #141 skrivet: 2009.12.16 - 23:14:50 »

I tisdags var jag hos doktorn. Prover togs en vecka tidigare och jag har bävat för resultatet. OM nu blodfetterna varit sorgligt höga hade jag ju tvingats förhålla mig till det och kanske dra in på fettet.. :sadsad:
Blodtrycket hade minskat med 25/10 (från 165/90 till 140/80) vilket var himmmmmmmla glädjande då jag har legat högt länge trots medicinering. Triglyceriderna (visst heter det så?) var kanon. Kolesterolet låg på 6 vilket ju är i överkant, men min snälla doktor visade kurvor på hur det brukar minska i takt med att vikten sjunker. Han tyckte inte att det var ett dugg alarmerande..  :smile:

Idag gick jag av ett jourskift (från 11.45 igår) redan kl. 08. Eftersom jag sovit gott mellan de kommunala lakanen drog jag till sta´n (=Luleå) och handlade raskt sisådär en 3/4 av årets julklappar. Annars brukar maken och jag desperationshandla i vild panik en eller ett par dagar före julafton. Varje gång säger vi till varandra "Det här misstaget ska vi inte göra om. Nästa år.............etc".. :redface:
Men som sagt; nu är det (nästan) gjort.  :yay:

Igår fick jag en Alladin-ask av min chef. Och här kommer aftonens bikt; Jag har ätit upp körsbär-i-likörpralinerna från övre lagret.....  :shy:
Till himlen kommer jag nog aldrig. Men musiken är troligen bättre i källarplanet..... :yay:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2009.12.16 - 23:36:32 »

IGEN?  :max-shock:

Grattis till proven! Här vägrar de ta triglycerider. Jag bad själv om att få ta kolesterolprover för kanske 3 år sedan och då hade de redan gått över till apolipo och vägrar ta nåt annat. Trist för mig, för alla andra pratar ju om LDL och HDL och triglycerider, så jag kan inte jämföra.
Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #143 skrivet: 2009.12.17 - 10:08:43 »

Vad du kan!  :worshippy: Själv vet jag nada om storheter som LDL, HDL och vilka bokstavskombinationer det nu än kan handla om. "Dom här proverna ska vi ta", säger medicinmannen varpå jag ler fogligt och kavlar upp ärmen.. :biggrin1:
Hursomhelst låter det surt att du som kunnig och medveten patient inte kan få de utredningar du önskar..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #144 skrivet: 2009.12.17 - 15:53:59 »

Jag tycker ju snarare det är konstigt att de aldrig tagit kolesterol på mig om de nu tycker det är så jäkla viktigt, med tänke på att jag är fet.  :crazy:

Alltså, det jag har tagit är det nya, bättre provet som ersätter det gamla. Tydligen är mitt landsting före. Enda anledningen till att jag ville ta det gamla är att det ännu är det vanligaste så det är ju det man oftast ser när folk pratar om sina värden. Naj, jag kan intet om det.
Loggat

esther
Sr. Member

« Svara #145 skrivet: 2009.12.17 - 21:32:28 »

Visst har det talats om att kolesterolvärden inte är speciellt relevanta när det gäller kvinnor hälsa? Minns inte detaljerna, men det är väl som vanligt när det gäller sjukvård och medicinsk forskning, att mannen är norm.. :crazy:

Jag gjorde en provsats philadelphiatårta/cheesecake idag, och det var SÅ GOTT! :thumbsup: Man och son som delade min dessert tyckte att skillnaden mot originalvarianten var försumbar. Jag är ju lite less på den evinnerliga smaken av stevia, men just i denna efterrätt var den en fullträff. Typ mild lakritsglass..
Har lagt in receptet under efterrätter/bakverk..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2009.12.17 - 22:51:58 »

Bravo!  :clapping:

Jo, t.ex. Ravnskov säger ju det. Men han anser ju att det för det mesta saknar betydelse för män också.
Loggat

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #147 skrivet: 2009.12.18 - 00:00:40 »

Eftersom jag sovit gott mellan de kommunala lakanen drog jag till sta´n (=Luleå) och handlade raskt sisådär en 3/4 av årets julklappar. ...

...Till himlen kommer jag nog aldrig. Men musiken är troligen bättre i källarplanet..... :yay:

Här är en till norrbottning.  :wave:

Hehe, ja musiken är nog mycket bättre i källarplanet.  :lmao:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2009.12.18 - 07:51:15 »

Vilken fin avatar du har.
Loggat

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #149 skrivet: 2009.12.18 - 08:45:33 »

Jag? Tack!

Men du är väl medveten om att motivet är här uppifrån, norr om dalälven alltså.  :flirting:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 20   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544