I tisdags var jag hos doktorn. Prover togs en vecka tidigare och jag har bävat för resultatet. OM nu blodfetterna varit sorgligt höga hade jag ju tvingats förhålla mig till det och kanske dra in på fettet..
Blodtrycket hade minskat med 25/10 (från 165/90 till 140/80) vilket var himmmmmmmla glädjande då jag har legat högt länge trots medicinering. Triglyceriderna (visst heter det så?) var kanon. Kolesterolet låg på 6 vilket ju är i överkant, men min snälla doktor visade kurvor på hur det brukar minska i takt med att vikten sjunker. Han tyckte inte att det var ett dugg alarmerande..
Idag gick jag av ett jourskift (från 11.45 igår) redan kl. 08. Eftersom jag sovit gott mellan de kommunala lakanen drog jag till sta´n (=Luleå) och handlade raskt sisådär en 3/4 av årets julklappar. Annars brukar maken och jag desperationshandla i vild panik en eller ett par dagar före julafton. Varje gång säger vi till varandra "Det här misstaget ska vi inte göra om. Nästa år.............etc"..
Men som sagt; nu är det (nästan) gjort.
Igår fick jag en Alladin-ask av min chef. Och här kommer aftonens bikt; Jag har ätit upp körsbär-i-likörpralinerna från övre lagret.....
Till himlen kommer jag nog aldrig. Men musiken är troligen bättre i källarplanet.....