Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 11:54:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vaccinationsprogram enligt BVC  (läst 17613 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« skrivet: 2009.10.01 - 12:42:49 »

Jag undrar hur ni ser på BVCs vaccinationsprogram?

Minstingen ska egentligen få sin Mässling-Röda hund-Påssjuka- vaccination men jag har blivit så uppskrämd av all information kring vaccination hit eller dit så jag vet inte vad jag ska göra.

Största flickan fick sin spruta enligt program, dvs. när hon var 18 månader gammal. Mellantjejen väntade jag med tills hon var 2,5 år gammal. Och nu med minstingen vill jag helst inte alls. JAG VÅGAR INTE.

VEM I HELA FRIDEN SKA MAN TRO PÅ?

Hittade det här citatet på nätet igår
Citat
"Den huvudsakliga orsaken till att man i Sverige beslutade om vaccination mot bla. mässling var inte i första hand för att undvika risken att insjukna i hjärninflammation, utan hade helt och hållet samhällsekonomiska aspekter. Det skulle bli billigare för samhället att vaccinera bort sjukdomarna än att betala föräldrar som måste vårda sina barn i hemmet. När endast en minoritet av föräldrarna lyssnade till detta argument började man starkare poängtera risker för allvarliga komplikationer i samband med bland annat mässling och då framför allt hjärninflammation. Denna hotbild fick önskad effekt.

Ser man dock till de uppgifter som lagts fram i denna rapport samt andra internationella forskningsresultat tycks den summa som samhället måste betala föräldrar hemma med sjukt barn ringa jämfört med kostnaden för alla livslånga biverkningar i samband med vaccinationer - till exempel psyko-motoriska handikapp med olika grader av mental retardation, autism, överaktivitet, nedsatt koncentrationsförmåga, allergi, sockersjuka. Till detta kommer också lidandet för den enskilde och familjen. När också den generella immuniteten tycks bli starkare efter genomgången sjukdom som mässling bör det innebära mindre sjukfrånvaro och mindre behov av sjukvård och mediciner under uppväxtåren och vuxenåldern"

Se gärna SIEMs övriga information om vaccinationsskador etc. www.klokast.se/siem/vaccskadebroschyr.html


Hur har ni som har barn gjort eller hur skulle ni göra idag ?
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1 skrivet: 2009.10.01 - 14:56:46 »

När mina barn var små så vaccinerade jag dom men idag hade jag nog funderat lite extra. Sen beror det lite på vilket liv man lever och hur man bor. Reser man mycket utomlands, har man många vänner som reser till länder där dessa sjukdomar härjar osv. Titta t ex på tbc som varit i princip utrotat men som nu kommer tillbaka. Men mässlingen och röda hund tar man inte skada av i alla fall så man ska kanske strunta i dom.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2009.10.01 - 19:03:14 »

Jag förstår din dilemma.
Jag vet inte alls hur jag skulle välja idag, men lever med några av dom sakerna som står i din lista.  Beror det på vaccineringen, kan jag inte uttala mig om .
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2009.10.01 - 23:02:44 »

Jag vaccinerade. Eftersom uppenbarligen ingen har dessa sjukdomar längre i liten ålder, tyckte jag inte att det var någon bra idé att låta det hela vara. För det här är ju just sådana sjukdomar som man ska ha som barn. När man blir vuxen är de ju närapå dödliga. (Vad jag menar, är såklart att de flesta som råkar ut för detta i vuxen ålder, blir oerhört sjuka.) Egentligen tycker jag att man ska få ha sina barnsjukdomar eftersom de bygger upp immunförsvaret, men eftersom det inte verkar finnas någon "normal" smitta längre, så valde jag som jag gjorde. Det enda ungar får ha numera är vattenkoppor, och det beror väl på att de inte har hittat något vaccin mot det, vilket de egentligen borde ha gjort med tanke på bältros.

Egentligen är väl de flesta vaccinationer ur samhällsekonomisk aspekt? Tänk bara på svininfluensan, och vilken otrolig grej det blev av den. Det lät ju nästan i medierna som att det skulle bli vaccinationsdiktatur i Sverige. Med det menar jag att ingen skulle ha något val. Alla skulle vaccinera sig, vare sig de ville eller inte.

Detsamma gäller säkert även de sk barnsjukdomarna, men frågan är hur man ska göra annars för att få ett immunförsvar mot dem. Ingen har ju dessa sjukdomar längre. Vad gäller mässlingen och hjärnhinneinflammation, så var dåtida råd att man skulle låta barnen ta det lugnt och bli riktigt feberfria (ca två dagar efter uppnådd feberfrihet) innan de fick gå ut och leka. Jag tror att det stämmer. Idag är människor i allmänhet så stressade att vare sig barn eller vuxna får lov att bli sjuka. Idag ska alla, utan undantag, på något sätt prestera och jobba utan att vara människor. Det finns ingen vila eller sjukdom i detta samhälle, och det gör saker väldigt svårt, samt i längden ganska skadligt, skulle jag tro.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.10.14 - 09:30:27 »

Jag tycker vaccin är läskigt
Jag vaccinerar alla mina barn
Ändå har jag en son med diagnos som berörs av de teorier kring vacciners biverkningar som finns.

Det jag däremot gör är att styra vaccinationstillfället till ett tillfälle där jag upplever barnets kropp vara i balans och orka med.

Beslutet är svårt
varje gång.
Men jag landar i ovan sagda
varje gång.

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #5 skrivet: 2009.10.14 - 10:10:06 »

 http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/10/06/Why-You-Should-NOT-Vaccinate-Your-Children-Against-the-Flu-This-Season.aspx
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.10.14 - 10:53:59 »

ok
Jag kanske missförstod?
Jag trodde tråden handlade om det vanliga vaccinationsprogrammet hos bvc.

Influensavaccin har mina barna aldrig fått tidigare.
Men denna har vi bestämt oss för att ta för att vi har flera astmabarn i familjen och den verkar slå extra hårt mot såna personer. Skälen är flera men detta var det avgörande skälet.

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #7 skrivet: 2009.10.14 - 10:57:56 »

ok
Jag kanske missförstod?
Jag trodde tråden handlade om det vanliga vaccinationsprogrammet hos bvc.
Jo, det gjorde den ju. Men svininfluensan är ju också ett vaccin ... äsch, det är jättesvårt alltihopa. Bäst är nog att inte ha barn och leva ett singelliv i ett avlägset skog.
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.10.14 - 11:04:51 »

skratt!

 :lmao:

nu bor jag ju lite avsides i alla fall...

 :flirting:

Men visst är det svårt!
Vad gäller autismteorin är jag minst sagt ambivalent. Tänk om... och så vidare... men nu har jag ju inte problemet att min son "insjuknade" i autism efter en spruta som ju detta handlar om. Han var speciell redan i magen.
Och det är ju också så att det florerar en hel massa rykten som vid närmare granskning visar sig vara helt uppåt väggarna. Vissa hävdar att så är fallet med autismteorin. Jag vill minnas (men är inte 100% säker) att jag läst att de som hittade kopplingen vaccin/autism gått ut senare och tagi tilbaka det. För de hade gjort fel. I så fall finns inte kopplingen...

grubbelgrubbel  :blink:

Vet att det finns 2 trådar igång på ett annat välbekant forum där en viss mycket klok dam uttalar sig. Hojta om du vill ha länkar jag är inte där så ofta längre

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #9 skrivet: 2009.10.14 - 13:15:30 »

Vet att det finns 2 trådar igång på ett annat välbekant forum där en viss mycket klok dam uttalar sig. Hojta om du vill ha länkar jag är inte där så ofta längre
Jo, jag har läst dem men med all min LCHF-Erfarenhet samt vad jag har lärt mig ang. "forskningstolkning" samt hur mycket man ska lita på "experter" så hoppas jag INNERLIGT att hon som du menar kommer välbehållen ut ur det hela.
Hon är övertygad på det hon skriver men det är Rössner, Markus och de andra också.
Hon har ju varit med om något hemskt innan (ja, jag läser mycket där också eftersom jag har varit med från början) så jag önskar henne all lycka till!
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.10.14 - 13:32:39 »

Varför viskas det alltid om det forumet? Har aldrig fattat det.  :confused3:
Lägg in länkarna, vet ja. Det kan väl vara av intresse för andra också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.10.15 - 09:53:58 »

Viskas vet jag inte  :rolleyes: men visst kan du få länkar, jag var bara för lat i förra inlägget och visste att elocinave visste var hon kunde leta....  :cool:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=20469

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=20955

God tur!

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.10.15 - 14:41:02 »

Viskas visst! Jag tror aldrig det forumet nämnts med namn här.  :shake_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.10.15 - 15:46:21 »

 :wave:

då gjorde jag premiär då...?

Röda mattan någon?

 :frogdance:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544