Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 16:08:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Presentation  (läst 39957 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2009.08.20 - 09:49:21 »

Jo hejsan! Du är väl inte ny förresten.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
yngve
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2009.08.20 - 09:57:29 »

Johodå, här är jag det. Det gamla var det gamla och det nya är det nya. Ju. :blush:

Jag är impad att några av er har hållit på så länge. Hur går det? Jag menar, mår ni bra? Alltså, har lchf (eller era resp. varianter) gjort gott åt hälsan?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2009.08.20 - 10:42:24 »

Ja, det måste jag nog säga. Det var inte mycket med mig förut. Nu orkar jag så mycket mer och den där otäcka sjukdomskänslan är borta. Skallen blir aldrig trött längre, bara sömnig till slut. Så jag orkar ta i tu med saker på ett annat sätt. Diverse neurologiska problem (skador) har också förbättrats. Det är nog det mest otroliga. Jag går inte ner i vikt, så det sätter ju gränsen för fysiska aktiviteter, även om jag trots det klarar jättemycket jämfört med förr.

På den negativa sidan har jag dragits med diverse magproblem, bl.a. laktosintolerans. Tror inte det beror på kosten dock eftersom jag ätit så här i flera år när det började. Efter en antibiotikakur i början på sommarn så tål jag plötsligt mjölk hur bra som helst igen, så jag hoppas att alla magproblem är borta, har ivf inte kännt av nåt sen dess. Antibiotikan var för övrigt totalt verkningslös mot det den var avsedd för... Ibland undrar man om detta med medicin är som att kasta tärning... :huh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
yngve
Gäst
« Svara #18 skrivet: 2009.08.20 - 12:38:11 »

Men hörru, det där lät ju ganska så fantastiskt även om det kanske finns mer att hämta. Men det är väl ungefär det där vi anat, att äta en naturlig kost ger oss naturliga förutsättningar. Sjuk kan man absolut bli för några andra garantier kan bara bluffmakare lämna, men många kroppsliga processer kan nog normaliseras och vi ges förutsättningar att klara problem som kan uppstå. Oj, luddigt, men jag menar bara väl och gläds åt dina förbättringar.  :clapgrin:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009.08.20 - 12:58:40 »

Tack. Fast det är retsamt att inte gå ner i vikt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #20 skrivet: 2009.08.20 - 14:32:53 »

Hej Yngve! Jag är nytillkommen sedan sist du var här. Skönt att du hittat tillbaka från spannmålsträsket. Min svärmor har gjort en ballongsprängning och vi försöker få henne att lägga om kosten, har kommit så långt att hon bytt ut Becell mot Bregott i alla fall.
Loggat

yngve
Gäst
« Svara #21 skrivet: 2009.08.20 - 19:46:08 »

Hej Tina! Jo minsann, men jag hann uppleva hur lätt det är att ramla dit. Styrkt av alla dessa sajter om lchf hittade jag tillbaka i alla fall.
Hoppas din svärmor också hittar rätt kanske med hjälp av ett litet steg i taget och så dina hejarop förstås.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #22 skrivet: 2009.08.21 - 13:01:03 »

Halloj Yngve,
Jag var bland dom sista som ramlade ner i fettskrämdas forum innan den försvann.
Då var jag vilsen väl ett år och var redo att emigrera till finska forumet för gott ,men Hemul räddade mig i sista stunden och nu bor jag här.

Jag började hösten 2006 och gick ner 15 kg under den första vintern.
Sedan har vikten svajat lite upp och ner, men den viktiga -10 kg har jag kunnat hålla borta ändå.
När jag får lite nya krafter och låta bli alla goda recept skulle ja vilja gå ner 10 kg till. men den dagen ligger jag mitt i min bmi och är smal enligt alla listorn
Nu ligger jag på lite överkant, men inte farligt högt.

Och ja, om du inte har märkt än så gillar jag att odla gröna saker  :inlove:
Loggat
yngve
Gäst
« Svara #23 skrivet: 2009.08.21 - 14:20:46 »

Hej idalinda!
Jo visst minns jag dina strävanden och jag noterar att du ju lyckats jättebra. Kul! Hoppas du känner att du mår bra också, gör du det kommer nog de där extra kilona att försvinna så småningom när du bestämmer dig. Din trivselvikt är det väl bara du som kan avgöra? BMI och sånt är ju bara siffror i den generella Visionsdjungeln?

Själv känner jag att motivationen stigit lavinartat sedan jag joinat här. Nu jäklar liksom, fast jag vet ju att jag måste låta allt ta tid men ändå, det får ta tid. Det viktigaste, trots mina 25-30 kg för mycket, är nog att få vara frisk och må bra. Sen är det ju otroligt kul att få vara med i ett sammanhang där så många har likartade vardagsbekymmer och glädjeämnen!
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2009.08.21 - 18:02:30 »

Nu ska du inte försöka dra ner yngve i det gröna träsket!  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #25 skrivet: 2009.08.21 - 18:49:20 »

Idalinda försöker dra ner ALLA där! Så varför ska Yngve vara ett undantag???  :crazy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2009.08.21 - 19:48:21 »

Jag kanske ska sätta upp ett privat forum för alla männen och mig och kanske dig men inte idalinda.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #27 skrivet: 2009.08.21 - 21:26:48 »

Hmmmm.... Jo, jag är gärna med i ett hemul och mansforum!  :cool: När tror du att vi kan börja???  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2009.08.21 - 22:30:11 »

men hallåååå där!.. inte kan ni vällanna kidnappa alla männen åt er själva bara!  :ninja: .. Jag då!!!! :w00t:  :lmao: :flirting:

Idalinda och alla nya underbara recept här kan få vem som helst att hamna i det gröna träsket! :laugh: ..  men det är bara te å kämpa emot! :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #29 skrivet: 2009.08.22 - 00:52:50 »

Äsch, du har ju en så bra redan! Dessutom är ni väl nygifta?  :inlove: Vad ska du då med andra män till? Det fattar inte jag!  :lol: Hemul och jag däremot behöver många karlar!   :dribble: Så är det bara!  :ninja:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544