Idag har jag migrän... Längesedan sist och jag hoppas kunna häva den under dagen, men det var ju ett intressant sammanträffande.
(hur gammal är du Sorla, vi följs ju åt i diverse du och jag så varför inte klimakteriet oxkså
)
Jag fyller ju 41 efter sommaren, så ja, vi är ungefär lika gamla. Och morsan gick in i klimakteriet när hon var typ 40 plus. Det sägs att man följer sin mor..... Men nattsvettats har jag gjort till och från ganska många år..... Fast i vintras undrade jag nästan om det var klimakteriet, för då var det extremt jobbigt. Nu har det lugnat ner sig. Klimatanläggningen gör 20 grader i sovrummet. Och en tunn filt bara. Men vissa nätter vaknar jag fortfarande och får vända på filten.
Idag har jag INTE migrän. Det känns så fantastiskt skönt! Men jag har varit tvungen att överdosera magnesium några dagar. Så nu har det äntligen släppt i magen. Kanske kan jag dra ner magnesiumkonsumtionen om några dagar. Säkert kommer vågen visa 1 kilo mindre imorgon tack vare det. Och jag lutar åt att tro att överdoseringen gör att jag slipper huvudvärken i dag också.
Har du lyckats häva migränen än?
Vad tar du? Har du någon effektiv motmedicin?
Jävla klimakteriekäringar!
Visst är det tillåtet att bli omotiverat vansinnigt arg när man är i klimakteriet?
Fast vid närmre eftertanke så känns det onödigt. Jag är ju glad ändå, för det mesta.