/LO
|
|
« Svara #360 skrivet: 2011.05.30 - 20:02:28 » |
|
Jag märker det mest när jag tränar, eller efteråt när man ska andas och komma ner i varv. Då ska man ju ta djupa andetag och sträcka händerna över huvudet. Brukar gå sådär... Men de senaste dagarna har det varit även annars.
Men inget stort problem för mig. Men jag kan nog säga att det ökat med LCHF. Testar inte så ofta, ska kolla med svärmor och hon har mätare hemma.
|
|
|
Loggat
|
LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #361 skrivet: 2011.05.31 - 20:16:07 » |
|
Idag mina vänner, har jag varit och hälsat på mitt nya jobb. (Börjar i augusti). Mycket skön känsla i magen! Helt rätt blir det! Trevligt gäng, glada skratt och lättsam stämning. Kände mig välkommen direkt. Så efter att ha gått med lite oro i kroppen ett tag så känner jag mig nu helt lugn. Klart att det kommer att bli sorgligt att lämna det gamla. 12 år rycker man inte på axlarna åt, men det känns tryggt att känna den positiva känslan inför det nya!
|
|
|
Loggat
|
LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #362 skrivet: 2011.05.31 - 20:44:18 » |
|
Man får gratulera.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #363 skrivet: 2011.05.31 - 20:44:56 » |
|
Ja, skål för det!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #364 skrivet: 2011.06.01 - 01:11:35 » |
|
Härligt!!
|
|
|
Loggat
|
Bra sås reder sig själv ...
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #365 skrivet: 2011.06.04 - 23:43:30 » |
|
Shit vad jag svullar denna helgen. Är hos svärisar. Svärfar igår och svärmor idag. Faktiskt inte så dåligt (lite rabarberpaj och en del vin...), bara mycket mat! I nästan ett halvår nu har jag inte ens kunnat äta när jag är mätt. Den känslan har inte funnits alls idag. Jag bara stoppar i mig.
Jaja, gäller att landa hemma igen, men jag tror det går bra. Gissar på 2 kg upp... men att jag är nere ett av dem på tisdag morgon.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #366 skrivet: 2011.06.05 - 00:56:38 » |
|
härligt med trevliga svärisar! håller tummarna för att kilona försvinner lika fort som de komer också!
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #367 skrivet: 2011.06.05 - 07:01:51 » |
|
Ja, bra svärföräldrar har jag! Lagar god mat! Svärmor och jag trivs mycket bra tillsammans och kan prata både allvar och skratta tillsammans. Magen mår sådär av all mat, så det är ju ett tecken på att den säger ifrån
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #368 skrivet: 2011.06.06 - 10:24:55 » |
|
Ungefär som jag gissade. 63,7 i morse. Ska försöka hålla mig hemomkring, så jag kan dricka mycket vatten idag. Är lite sur och ledsen också . Har ont i armbågen. Eller den är stel och orörlig som det brukar vara i början av skov. Tror att det faktiskt kan hänga ihop med att jag stukade foten för en vecka sedan. För även om foten är i princip ok, så har det låst sig i ryggen och det påverkar rörligheten i armarna. Nyttjar maken till fullo för att få loss låsningarna i ryggen (massage pratar jag om nu ...) Testade blodtrycket också igår. 104/68. Inget högtryck direkt
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #369 skrivet: 2011.06.07 - 20:27:45 » |
|
Hur går det LO? Är det ett skov, eller "bara" ryggen som bråkar med dig? Det är ju märkligt med lågtrycket du har hamnat i!
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #370 skrivet: 2011.06.07 - 21:01:13 » |
|
Jag har bokat cranio sacral behandling imorgon. Hoppas hon kan hjälpa mig. Men jag är mycket bättre idag! Tror faktiskt att det är min stukade fot som spökar även om det inte är den som gör ont.
Lågtryckare är jag sedan jag började med LCHF. Vet inte varför jag börjat lägga märke till det just nu. Och varför jag testade var att svärmor har en mätare hemma.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #371 skrivet: 2011.06.09 - 00:28:03 » |
|
Håller tummarna för att du blivigt bättre nu!
|
|
|
Loggat
|
Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om! mer om mig på: http://skruttens.blogspot.seStartvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo) Nytt avstamp: 120,2 - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo) Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo Just nu: 108,4
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #372 skrivet: 2011.06.09 - 23:13:22 » |
|
Tack, kwidell, mycket bättre!
Idag har jag varit på cykeltur med mina blivande jobbarkompisar. Det var så mysigt och trevligt. Vi avslutade med grill och lite vin hemma hos en. Jag känner mig så välkommen och det känns som jag känner dem redan!
Nu har jag tre veckor + semester kvar på gamla jobbet.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #373 skrivet: 2011.06.09 - 23:29:27 » |
|
Va bra!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kwidell
|
|
« Svara #374 skrivet: 2011.06.09 - 23:43:28 » |
|
Låter som om du har en himmla tur med bra jobbarkompisar!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|