Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 21:03:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 57   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: /LO fortsätter resan  (läst 332269 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #360 skrivet: 2011.05.30 - 20:02:28 »

Jag märker det mest när jag tränar, eller efteråt när man ska andas och komma ner i varv. Då ska man ju ta djupa andetag och sträcka händerna över huvudet. Brukar gå sådär... Men de senaste dagarna har det varit även annars.

Men inget stort problem för mig. Men jag kan nog säga att det ökat med LCHF. Testar inte så ofta, ska kolla med svärmor och hon har mätare hemma.
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
/LO

« Svara #361 skrivet: 2011.05.31 - 20:16:07 »

Idag mina vänner, har jag varit och hälsat på mitt nya jobb. (Börjar i augusti). Mycket skön känsla i magen! Helt rätt blir det!  :thumbsup: Trevligt gäng, glada skratt och lättsam stämning. Kände mig välkommen direkt.

Så efter att ha gått med lite oro i kroppen ett tag så känner jag mig nu helt lugn. Klart att det kommer att bli sorgligt att lämna det gamla. 12 år rycker man inte på axlarna åt, men det känns tryggt att känna den positiva känslan inför det nya!

:cheers:
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #362 skrivet: 2011.05.31 - 20:44:18 »

Man får gratulera.  :rose:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #363 skrivet: 2011.05.31 - 20:44:56 »

:cheers: Ja, skål för det!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #364 skrivet: 2011.06.01 - 01:11:35 »

Härligt!!  :thumbsup:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
/LO

« Svara #365 skrivet: 2011.06.04 - 23:43:30 »

Shit vad jag svullar denna helgen. Är hos svärisar. Svärfar igår och svärmor idag. Faktiskt inte så dåligt (lite rabarberpaj och en del vin...), bara mycket mat! I nästan ett halvår nu har jag inte ens kunnat äta när jag är mätt. Den känslan har inte funnits alls idag. Jag bara stoppar i mig.

Jaja, gäller att landa hemma igen, men jag tror det går bra. Gissar på 2 kg upp... men att jag är nere ett av dem på tisdag morgon.
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #366 skrivet: 2011.06.05 - 00:56:38 »

:thumbsup: härligt med trevliga svärisar!  :flirting: håller tummarna för att kilona försvinner lika fort som de komer också!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

« Svara #367 skrivet: 2011.06.05 - 07:01:51 »

Ja, bra svärföräldrar har jag! Lagar god mat! Svärmor och jag trivs mycket bra tillsammans och kan prata både allvar och skratta tillsammans.

Magen mår sådär av all mat, så det är ju ett tecken på att den säger ifrån :nod-yes:
Loggat

/LO

« Svara #368 skrivet: 2011.06.06 - 10:24:55 »

Ungefär som jag gissade. 63,7 i morse. Ska försöka hålla mig hemomkring, så jag kan dricka mycket vatten idag.

Är lite sur och ledsen också :worried: . Har ont i armbågen. Eller den är stel och orörlig som det brukar vara i början av skov. Tror att det faktiskt kan hänga ihop med att jag stukade foten för en vecka sedan. För även om foten är i princip ok, så har det låst sig i ryggen och det påverkar rörligheten i armarna. Nyttjar maken till fullo för att få loss låsningarna i ryggen (massage pratar jag om nu :flirting: ...)

Testade blodtrycket också igår. 104/68. Inget högtryck direkt  :whistle:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #369 skrivet: 2011.06.07 - 20:27:45 »

Hur går det LO? Är det ett skov, eller "bara"  ryggen som bråkar med dig?

Det är ju märkligt med lågtrycket du har hamnat i!  :hm-hm:

:hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

« Svara #370 skrivet: 2011.06.07 - 21:01:13 »

Jag har bokat cranio sacral behandling imorgon. Hoppas hon kan hjälpa mig. Men jag är mycket bättre idag! Tror faktiskt att det är min stukade fot som spökar även om det inte är den som gör ont.

Lågtryckare är jag sedan jag började med LCHF. Vet inte varför jag börjat lägga märke till det just nu. Och varför jag testade var att svärmor har en mätare hemma.
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #371 skrivet: 2011.06.09 - 00:28:03 »

Håller tummarna för att du blivigt bättre nu!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

/LO

« Svara #372 skrivet: 2011.06.09 - 23:13:22 »

Tack, kwidell, mycket bättre!

Idag har jag varit på cykeltur med mina blivande jobbarkompisar. Det var så mysigt och trevligt. Vi avslutade med grill och lite vin hemma hos en. Jag känner mig så välkommen och det känns som jag känner dem redan!

Nu har jag tre veckor + semester kvar på gamla jobbet.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #373 skrivet: 2011.06.09 - 23:29:27 »

Va bra!  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #374 skrivet: 2011.06.09 - 23:43:28 »

Låter som om du har en himmla tur med bra jobbarkompisar!  :thumbsup:
Loggat

Sidor: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 57   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544