Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 00:49:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nån som har nått bra tipps mot Mensvärk??!  (läst 16818 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« skrivet: 2009.07.03 - 21:23:47 »

ibland hatar jag att vara kvinna! :so_mad: .. just mensvärken e ett fruktansvärt gissel!... finns det någon som har nån bra huskur eller bra tipps på hur man kan mildra den tro?! .. är helt desperat här!  :cry: ... värktabletter äts som Godis!... och effekten är lika långvarig som en måltid med massa kolhydrater!! :club:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #1 skrivet: 2009.07.04 - 00:05:16 »

Antagligen har du redan testat allt jag har att komma med. Men i värktablettsväg, så vet jag inget bättre än Nurofen. Värken brukar ge sig ganska så omgående om man klämmer i sig två tabletter. Annars är det de gamla vanliga tricken med varmt vatten i flaska runt det drabbade området. Gärna då på rena huden. Då brukar det också ge med sig efter ett tag.

Förstår hur du har det, då jag själv ibland har haft så ont att jag knappt kunnat gå. Sen hjälper självklart en eller två små glas whisky också, men det är kanske inte så nyttigt i långa loppet...  :whink:

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.07.04 - 14:20:26 »

:inlove: .. tack corny!.. Nurofen har jag faktiskt inte provat... värt ett försök!! :nod-yes: . kör mest en coktail på ibumetin, panodil, alvedon, ipren och vad annat jag kan komma över!  :sad: ... värme är däremot väldigt skööönt! :nod-yes: .. jag använder oftast en vetekudde som man värmer i Micron.. håller några timmar och e gudomligt skönt.... 

det där med att inte kunna gå och stå känner jag igen mer än väl tyvärr... är så jobbigt!.. det kryper i hela kroppen.. men man kan inte göra nånting åt det! eftersom det gör ont vad man än gör.. :so_mad: ..  sen får man höra talas om en del lyckliga satar som gnäller när de har mens i 4 dagar!.. och det är ju så jobbigt att ha mens!  :mad_roll: .. kom igen när eländert vara i 7 dagar med mer eller mindre konstant smärta!  :so_mad:

okey.. nu har jag gnällt av mig lite!.. :redface: .. har vist PMS samtidigt denna gång!.. ingen bra kombination. :shake_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Nizhoni

Smörklickar: 13

Antal inlägg: 1257

« Svara #3 skrivet: 2009.07.04 - 17:35:16 »

En del säger ju att LCHF och paleodiet ska vara bra mot värk, alltså att tex mensvärk har minskat och/eller försvunnit sedan de lagt om maten. Om de fuskar så kommer värken tillbaka, hur mycket verkar bero på hur mycket kolhydrater som inmundigats.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938

kwidell

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.07.04 - 17:53:14 »

Jo jag har hört det också... men även när jag kör jättestrikt så har jag samma värk.  .. däremot så har maten hjälpt till så att jag får eländet mer regelbundet igen! :nod-yes: .. när jag var som störst så blev den väldigt oregelbunden och hattig.. något som var mindre roligt! :angry: .. men nu så är den återigen regelbunden! :rolleyes:.. man får vara glad för det lilla! :flirting:.... men jag hade hoppats på mindre värk också!.. men det verkar inte stämma in på mig tyvärr.. :shake_head:
Loggat

Nizhoni

« Svara #5 skrivet: 2009.07.04 - 17:56:28 »

Ja man kan ju tyvärr inte få allt, men det underlättar i alla fall om den är regelbunden.  :smile:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.07.04 - 18:08:19 »

Ja det gör det verkligen!  :lol: ... men mycket vill ha mer vetu... :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009.07.04 - 18:12:17 »

Det här kanske är flummigt, men jag läste nånstans om nån som blivit hjälpt av en sån där spikmatta som är så poppis nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.07.04 - 18:31:00 »

va!  :max-shock: ,... du skämtar! ...  jaha. då verkar det som om jag fått ännu ett argument för att köpa en såndära spikmatta då... :lick:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.07.04 - 18:50:27 »

Ja alltså, det kan ju vara bara nys. En kompis till mig köpte en nyligen och då satt vi och googlade på spikmattor. Bara något jag råkade se och jag läste inte så noga heller. Tror det var en blogg. Men omöjligt är det väl inte om spikmattan funkar för avslappning.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.07.04 - 18:51:51 »

http://google.com/search?q=spikmatta%2Bmensv%E4rk  :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.07.04 - 18:56:27 »

nej det låter ju inte helt otroligt... men jag känner att dessa spikmattor är väldigt "hypade" just nu... så jag avvaktar nog ett tag till innan jag köper en!... tycker inte om "modetrender" direkt.  :whink:

oh! nu kom du in med en länk här medans jag skrev!.. måste kollas! tack så mycket söta hemul!  :inlove:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.07.04 - 19:05:34 »

nu har jag läst!.. låter som om spikmattan kan hjälpa faktiskt!... börjar ångra att jag inte köppte en i Ullared när jag var där innan midsommar!  :lick: ..
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.07.04 - 19:46:28 »

Vad kostade de där?
Loggat

Nizhoni

« Svara #14 skrivet: 2009.07.04 - 19:54:23 »

Åh, Shaktimattan är fantastisk! När jag lägger mig för natten brukar jag först ligga på mattan en stund, sedan tar jag bort den och somnar (om)! Sover som en stock hela natten och känner mig mer utvilad på morgonen. Men om det funkar mot mensvärk vet jag inte, kanske om man ligger på mage på mattan.  :confused3:

Life har haft extra-pris på Yantramattan, ca 500 kr för en medium (som är lika stor som shaktimattan).
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544