Nu är alla papper påskrivna och vi får tillträde till vår nya lägenhet 1:a September!
ska bli sååå kul!
det är ju som sagt var en hel del som skall fixas med innan vi flyttar in.. målning, målning och målning
lite spackling och sånt också... men jag ser faktiskt fram emot det!
känns som om vi liksom äntligen får göra något till "vårt hem" så att säga.. för lägenheten vi nu bor i har aldrig riktigt känts som hemma.. i alla fall inte för mig!
men förhoppningarna är höga inför flytten till den nya!
att vi sen dessutom har hela 2 månaders överlapp mellan tillträdet på den nya och slutdatumet på den gammla!.. ja det gör ju renoveringen mycket enklare!
nackdelen är ju dock att vi får sitta med dubbla hyror i 2 månader
men inget ont som inte har något gott med sig!
satt och surfade runt lite kring köksluckor häromnatten.. och hittade en hel del snygga sådana.. men det blev liksom ganska så dyrt i slutänden...
men så hittade jag nått som gjorde mig riktigt glad! nämligen en firma som reparerar och lackar om mina gammla köksluckor!
och det till humant pris!
.. så även om jag ville ha träluckor egentligen.. så käns det som att det går bra med omlackerade frächa köksluckor också!...
tänker mig ljusgula luckor!
.. inte sådana där brandgula som var moderna på 70:talet.. utan ljust gula.. ungefär som en väldigt ljus citron!
käns som om det blir ett glatt och ljust kök!.... har sen en fundering på att låta lackera hyllplanen innuti skåpen i en lite mörkare gul färg.. bara för att skapa en liten "överraskning" när man öppnar skåpen!