nja, med godis.
I det stora hela äter jag sötsaker under högtider och fester = kanske en gång i månaden.
Någon gång tycker jag av någon anledningen att jag får " unna mig" något gott.
Fredagar tycker jag att mintchoklad är gott men om jag inte har det hemma blir det chokladbollar ( smör, kakao, socker och lite mjöl ).
Det värsta är att ibland tycker jag även onsdagar att choklad är gott, och då tycker jag likadant på torsdag, och sedan blir det bara på farten dubbelt på fredag också.
På lördagmorgon konstaterar jag att vikten pekar uppåt och drar bromsen och håller mig ifrån choklad i alla fall fram till nästa fredag...
jag skulle nog jämnvikta om jag stoppar i mig 200g mörk choklad/ vecka fördelat lite över olika dagar.
men om jag börjar röra mina chokladbollar lite titt som tätt då sitter jag fast.
Mina sockertester har jag lärt mig följande :
lösgodis smakar gott med stunden, men efter några minuter mår jag illa, så lösgodis är jag inte längre intresserad av .
Smågodis på askar är den nivån som är acceptabel ( 20 g godis)
Bullar , kakor lockar mig inte så mycket även om en god bulle är gott någon gång.
Har du någon bild av min sockerbalas nu ?
Det jobbiga är att jag fixar inte mjölkprodukter ,så den guldkanten som vispad grädde med bär är borta, lika så röror till kötte .