Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 14:30:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Minna  (läst 4463 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Minna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 19



« skrivet: 2008.01.16 - 08:47:02 »

Startade LCHF: I september 2006 efter att ha tyckt min syster var tokig med sitt GI:ande hittade jag LCHF som passade mig bättre.
Framgångar: Gick inte ner mer än några kilo första månaden men efter 2 mån hade jag tappat 10 kg. Nu har jag minskat ca 15 kg.
Motgångar: Blir stående på samma vikt väldigt länge ibland och det är tråkigt. Måste ofta redogöra för vad jag äter och andra tycker man är konstig. (fast det skiter jag eg i)
Nuvarande status: Har just tappat julvikten +1,5 kg och försöker sluta äta choklad *suck* vilket är mycket svårt. Slutade med nötter varje dag för ett tag sedan och det var lättare än jag trodde och gav direkt resultat på vågen direkt. Tränar två spinnpass i veckan.
Mål närmaste halvåret: Vill gå ner mer, enligt alla skalor väger jag minst 15 kg för mycket. Eller jag är för kort för min vikt.
Långsiktigt mål: Gå ner 10 kg till. Öka träningen igen. Vill få in ett par jympa-pass i veckan också.
Mitt tips till nybörjaren: Sluta med sockret först. Tänk på att varje gång du fuskar med socker får du tillbaka suget. Det är också det som är mest onyttigt och som du kan vara utan. Ät ordentligt, det här är ingen svältkost där man går omkring och är hungrig = sugen. En mätt mage står emot suget! Var inte ledsen om du inte går ner direkt, håll ut, för viktminskningen kommer.
Loggat



skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #1 skrivet: 2008.01.16 - 09:52:45 »

Du kommer väl att gå upp i vikt med alla nya fina muskler du får...  :thumbsup:
Loggat

Ha en fettrik dag!
Minna
Newbie
*

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 19



« Svara #2 skrivet: 2008.01.18 - 09:47:03 »

Tror jag inte, jag reste mig från soffan för ca sex år sedan och började träna. 3-4 jympapass i veckan på friskis. Efter några år började jag spinna 2 ggr/v och jympa 2 ggr/ så musklerna finns redan. Just nu har jag dragit ner på träningen eftersom jag jobbar heltid och pluggar halvtid men efter sommaren när jag är klar, ska jag öka träningen igen har jag tänkt.

Finns många sidoeffekter med träningen som är bra för hälsan. Jag sover bra, har mest problem att vakna och komma upp på morgonen, jag kan hålla mig koncentrerad länge och det tror jag beror på god kondition, man blir piggare och man förbränner mer när man har mycket muskler.  :thumbsup:

Men all träning gjorde mig hungrig och den där extra mackan på kvällen slutade med att jag hade gått upp 18 kg mellan 2001-2006, dessutom slutade jag röka 2002 och det kanske gjorde att vikten ökade också.
Loggat



skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #3 skrivet: 2008.01.20 - 00:07:03 »

Tycker du är duktig som tränar så mycket. Är mycket latare själv, även om jag numera har en hund som drar ut mig.  :inlove:

Citat
Finns många sidoeffekter med träningen som är bra för hälsan. Jag sover bra, har mest problem att vakna och komma upp på morgonen, jag kan hålla mig koncentrerad länge och det tror jag beror på god kondition, man blir piggare och man förbränner mer när man har mycket muskler.

Detsamma kan man faktiskt säga om lowcarb. Den här kosten gör att man sover bra, kan hålla sig koncentrerad länge. Om kosten i sig ger faktiskt en del muskler, utan träning. Fråga hemulen...  :clapping:
Loggat

Ha en fettrik dag!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544