Jag har fått ökade problem med candida under hösten (för liberal med maten). Kör nu en lågbudgetkur och hoppas på det bästa.
Dricker ½ glas vatten med 1 tsk bikarbonat i varje morgon före frukost. Beläggningen på tungan försvann nästan direkt.
Använder mycket kokosfett främst i te (dricker några koppar varje dag). Brukar ha i en bit kanel i teet med.
Har även surkål hemma som jag äter lite av varje dag.
När jag började kuren åt jag Dida (hittade ett paket hemma!!!)
Det verkar fungera bra, har någon fler budgettips så är det välkommet.
Har lite knapert med pengar en månad till men sen har jag råd att köpa dyra preparat på hälsokost om det här inte går vägen
Jag har haft en del utrensningssymptom som nu börjar lägga sig. Har blivit av med besvär på tungan, underlivet, utslag på rygg och bröst, den konstiga hårbotttnen har blivit bättre. Var nästan förkyld ett tag, ont i halsen och näsan och slemmig och snorig men det gick över efter en vecka.
Har haft jätteont i lederna ett par dagar men det verkar mycket bättre nu. Har dock väldigt torr hud och självsprickor på fingrarna men det kalla vädret gör nog sitt med!
Det känns som det går runt i kroppen och rensar på plats efter plats...
Det känns bättre och bättre och jag tror bikarbonatet gör stor skillnad. Någon som vet mer hur det funkar???
Det verkar ju som om candidan inte trivs när kroppen blir med basisk...
Spelar ingen roll hur det funkar, jag mår ju bättre i alla fall