Sådär, nu har det gått ett tag. Jag har nu lyckats bli av med både UVI och det värsta av svampinfektionen i de nedre regionerna. Urinvägarna känns ständigt ömma, som att det är ny UVI på g närsomhelst, men det brukar bli så efter en infektion. Det brukar ta par månader för alla symptom att försvinna, om man inte hinner få en ny infektion under tiden. Än så länge verkar Furandantin ha fungerat så nu knaprar jag Tranirin, dricker tranbärsjuice och håller tummarna.
Jag har slutat smörja in mig med kokosfett, det blev för kladdigt. Klådan är borta men infektionen är kvar, dock inte lika uttalad. Jag känner på lukten att underlivet inte är helt friskt ännu, vettefan hur länge det kommer dröja innan det börjar lukta som det ska.
Jag har utökat pillersamlingen med probiotika. Jag käkar 3 olika probiotikamärken eftersom alla har olika blandning av bakterier. Bakterier käkar svamp så jag hoppas att jag genom stor tillförsel av bra bakterier kan vinna över svampinfektionen helt enkelt genom att utöka bakteriestammen så mycket att det inte finns plats för svamp att vistas. Ska förbi apoteket och köpa Lactal att spruta in i underlivet så att jag även tillför probiotika den vägen också. Jag hade lite funderingar att blanda ut en kapsel av probiotika med lite kokosfett och spruta in det, dock vet jag inte hur tillväxthämmande fett är, så jag köper nog helst Lactal.
Utöver dessa två infektioner har jag haft ännu större problem med min axel och kramp i vänster vadmuskel. För att stå ut med smärtan och kunna arbeta har jag börjat med 50mg diklofenak, i början 3-4st per dag, men sen jag köpte Shaktimattan har jag bara behövt ta 1 per dag. Funderar att gå köpa 25mg tabletter eftersom 50mg börjar kännas för stark. Jag har även gjort ett uppehåll med MSM, då det bidrog till den ökade smärtan. Ska snart börja om igen med lägre dos. Vadmuskelkramperna har samma orsak som tidigare, dvs magnesiumtillskott. Därför har jag minskat B-calm från 1gång/dag till 2ggr/vecka. Kramperna är nu borta.
Pillerhögen ser nuförtiden ut såhär:
Morgonen: - 520mg Pau D'arco
- 1 tablett Dida
- 200µg Selen
- 500mg C-vitamin
- 2 tsk MSM (paus just nu)
- 2 tabletter Omega-3
- 1 kapsel Grönläppad Mussla
- 10-12 droppar Lugols
- 1 kapsel Tranirin
- 1 kapsel D-vitamin
- 1 kapsel Probioplex
Middag- 520mg Pau D'arco
- 1 kapsel D-vitamin
- 2 tabletter Omega-3
- 1 kapsel Grönläppad Mussla
- 1 tablett B-calm (mån och tors)
- 1 kapsel Tranirin
- 1 tablett Dida
- 10-12 droppar Lugols
- 1 kapsel Probioplex
- 1 kapsel Lactiplus
- 1 tablett Probion Daily
- 1 tablet inulin (käk åt bakterierna så de växer till sig ordentligt)
Jag ska minska på selen eftersom jag äter rätt många ägg varje dag, så framöver kommer jag bara köpa 100µg kapslar. Jag ska också ta bort Grönläppad mussla när jag är klar med nuvarande förpackning, effekterna som den ger får jag ändå från MSM och omega-3 kapslar och dessutom är Grönläppad mussla svindyr. Jag har även beställt
D-mannose som jag ska testa mot UVI, det kommer bli intressant. Hoppas verkligen det är värt pengarna.
Har även införskaffat laktasenzymtabletter så nu kan man äta dricka ett litet glas mjölk utan att fisa i en vecka efteråt.