Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.16 - 23:06:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad handlar det här forumet om då?  (läst 13992 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.01.16 - 05:09:27 »

Som synes har vi inte hunnit med att utarbeta alla detaljer.  :tongue:

Det är delvis med avsikt. Jag vill att forumet blir vad medlemmarna vill ha, inom rimliga gränser.  :fatangel:

Min grundtanke är nog kost och hälsa, hur kosten styr vår hälsa och ohälsa. Klar vinkling mot LCHF, men jag menar då LCHF i den övergripande betydelsen där allt som innebär reduktion av kolhydratintag och ökning av fettintag ryms. För mig är det viktiga är att må bra långsiktigt, inte att slaviskt följa en viss diet. Också folk som äter GI ska kunna trivas här och även de som bara är intresserade av ämnet.

Jag hoppas att det är en utgångspunkt som kan gillas av sällskapet. Kommentera gärna. :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mervi
Newbie
*

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 20


« Svara #1 skrivet: 2008.01.16 - 07:35:42 »

 :smile: Låter bra Hemul.
Loggat
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #2 skrivet: 2008.01.16 - 07:42:16 »

Texten under bilderna ger en mycket bra sammanfattning, tycker jag: mer fett, mindre kolhydrater, så lite tillsatser som möjligt - och en jakt på naturligare mat.  :clapping:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2008.01.16 - 17:01:02 »

Texten under bilderna ger en mycket bra sammanfattning, tycker jag: mer fett, mindre kolhydrater, så lite tillsatser som möjligt - och en jakt på naturligare mat.  :clapping:

Det låter som om vi är helt helt perfekta  :whink: :yay:, vi gör väl aldrig några snedsteg med kosten  :so_mad:
Loggat
Marinda
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 97



« Svara #4 skrivet: 2008.01.17 - 20:12:01 »

Jättebra med inriktningen kost och hälsa, med betoning på långsiktig hälsa. Jag tror den aspekten är bra att föra fram. Att må bra är viktigast, att sedan en del också tappar överflödskilon är en extra bonus.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.028 sekunder med 22 databasfrågor.