Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:33:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: annaw  (läst 4986 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
annaw
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« skrivet: 2008.01.15 - 20:17:52 »

Startade LCHF: juli 2006, fast började med GI, har nu landat någonstans mellan GI och LCHF =GI med mer fett, LCHF men mer kolhydrater

Framgångar: Har gått ner några kilon, men det är inte det bästa! Det bästa är att min stora stinna uppblåsta mage, som vi har genetiskt i familjen OAVSETT vad vi gjort, nu är PLATT!!! Det GICK! Äntligen hittade jag ett sätt att leva där magen, mitt största komplex, håller sig borta (den kommer tillbaka om jag slarvar någon dag, efter julen tog det 2 veckor! :smack_head:) Jag har nått den vikt jag vill ha och minskat massvis av centimetrar över hela kroppen! :yay:

Motgångar: Jag gick in FÖR hårt med LCHF när jag började med det, och blev matt, yr, tappade både hår och naglar. Nu har jag hittat balansen med hur mycket kh min kropp behöver för att vara pigg och må bra. Inte mycket, men en potatis till maten t.ex.
En motgång är att jag har svårt att låta bli godis :fork_off:

Nuvarande status: Bra, bra! Tränar 2-3 ggr/vecka och är pigg,

Mål närmaste halvåret: Fortsätta som vanligt, samt att få snygga armar med lite konturer till beach 2008 :cool:

Långsiktigt mål: Få ännu mer slim på figuren. Jag har den vikt jag vill ha, men det går säkert att shapa till mig lite till.

Mitt tips till nybörjaren: Känn efter hur du mår och vad du klarar av! Blir du matt och trött, så lägg till lite kh. Det kanske är som för mig, lite behövs, men utan dem helt fungerar du inte. Alltså: Prova dig fram helt enkelt! :smile:

anna
 
 
 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2008.01.15 - 20:19:29 »

Citat
Jag gick in FÖR hårt med LCHF när jag började med det, och blev matt, yr, tappade både hår och naglar. Nu har jag hittat balansen med hur mycket kh min kropp behöver för att vara pigg och må bra. Inte mycket, men en potatis till maten t.ex.

Låter OCKSÅ som jag. Hur många kolisar äter du per dag, tror du?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
annaw
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 10


« Svara #2 skrivet: 2008.01.15 - 22:59:10 »

svårt att säga, jag räknar inte alls faktiskt.
Frukost: 1 ägg, 2 skivor bacon, thé
Lunch: (några exempel) Köttgryta, kokta morötter, 1 potatis
Korvgryta, sallad, knappt 1 dl fullkornspasta
Baconfisk, kokta grönsaker, 1 potatis
Kycklinggryta, sallad, 1/2 dl råris, bulgur, eller quinoa
Ja, du förstår säkert principen. fet grädde och smör i allt förstås.
kväll Om det finns kvar från lunchen (vilket det oftast gör) tar jag det, annars ost, skinka, parmaskinka, oliver, tomat, gurka, creme fraiche.

sen kväll (snart dags :whink:) en stor kopp thé med rejält med grädde.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544