Denna soppa blir bara vidrigare. Telekompaketet får IPRED att framstå som ett skämt. Gammelmedia skriver artiklar om det IDAG, i elfte timmen (omröstningen är ikväll kl 20). Jag mår alltmer illa ju mer jag läser och sätter mig in i det hela. Gå in på
telekompaketets hemsida och försök påverka de fega asen till EU parlametarikerna. Jag blir förbannad när jag ser hur veliga och mesiga de är. Våra grundläggande mänskliga rättigheter monteras ner bit för bit, medan våra parlamentariker pratar fint och brett hur dem är för att internet ska vara öppet men när det kommer till kritan röstar de emot (detta gäller särskilt Åsa Torstensson (C)). En av de få vettiga och engagerade ledamoterna är Christofer Fjellner, här förklarar han lite om hur det går för
telekompaketet just nu och här står det lite intressant om hur
politik bedrivs på EU nivå.
Röstas telekompaketet igenom kommer vi få ett Orwellianskt samhälle värre än ni någonsin kan tänka er.
Denna krönika ger en bra bild på hur det kommer se ut i det fallet. Vill vi verkligen ha det så?
Inget annat parti verkar bry sig om sina medborgares grundläggande rättigheter utom
Piratpartiet. Vi måste stå upp och protestera, se till att vi hörs och syns. Det är fem i tolv nu. Tiden rinner ut och det går fort.
Stå upp för dina medborgerliga och mänskliga rättigheter och vägra acceptera det som sker nu.
BLI MEDLEM PÅ PIRATPARTIET IDAG. RÖSTA PÅ PIRATPARTIET I EU VALET.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We cook your meals. We haul your trash. We connect your calls. We drive your ambulances. We guard you while you sleep. Do not fuck with us.