Dag 12 BiffIkväll hoppas jag verkligen inte att jag fick i mig mycket kolhydrater, åt en halvtomat och två stora biffar med massa fett. Jag pressa även citron över köttet.
Dag 13 FrukostTill frukost blev det ägg med ägg och bacon. Spännanade va? Ah juste, lite Te slank ner också!
Lunch/Middag145 g isbergssallad
100 g bacon
92 g tomat
55 g majonäs (4g per 100g)
4 ägg
ett par droppar citron och krydda med citronpeppar
mycket god sallad!
Kvällsmål51 g ost - (1,5g per 100g)
Dag 13 - Vikt - 80,0 Jag glömde skriva upp min vikt imorse, 80,0 idag igen. Har börjat testa Piggelino, en kostdagbok på nätet. Är nog mer praktikst än att sitta och räkna med miniräknaren själv
Dag 14 Vikt - 78,5 Idag visade vågen 78,5, det kändes bra! Hoppas det går ner igen imorn! Jag har en del att ta igen efter den här "platån".
Frukost102 g isbergsallad
165 g tonfisk
83 g paprika
citronpeppar och citronjuice
Middag
Fixa denna smarriga "gryta" till middag.
Såsen är av gurkmeja, safran, salt och peppar och smör + vatten.
Den måltiden jag åt innehöll
97 g lök
58 g paprika
och en liten del av en tomat som är vilse någonstans i maten
och ca 350 g kyckling.
Jättegott! Starkt rekommenderat!
Träning - Promenad/LöpningPromenad och jogging 45 min, blev lite av intervallträning, jogga i några minuter och promera och sen jogga och en promendera och sen jogga. Kom mycket längre än förra gången denna gång. Jag fick lite ont efter ett tag i vänstra fotens fotvalv trots att jag använde mig av inläggen. Inte bra!
Dag 15 - Vikt 77,8 kg Ställde mig på vågen imorse och till min lycka så visade den mindre än gårdagen! :D