Tyvärr har jag inte tappat smaken för en god kanelbulle, eller mina smaskiga bakmuffins man tog smör och lite sylt på :( Har nog åkt på en dipp för de senaste veckorna har varit helt hemska. Ändå sedan februari då det vankades semlor i vartannat hörn i butiken har jag stundtals ökat kolhydratintaget. Vet inte hur mkt jag ligger på i snitt varje dag, men ibland har man käkat lite bröd eller druckit dricka (ja jag vet, skjut mig).
Å andra sidan vill jag bara att min kost ska vara en schysst balans av allt -så lite kolisar som möjligt, så mkt hemlagat som möjligt och undvika tillsatser så långt det går. Men det innebär att ibland vill jag verkligen få ta en fika med thé och bulle och va nöjd.
Usch jag tycker det blev superjobbigt sen skolan började igen...jag vet ju att jag mår superdåligt med huvudvärk och magen svullnar tredubbelt så för tillfället ser man ut som en elefant. Suck är detta helt enkelt bristande omdöme och enorma karraktärsmotgångar?
Jag vill bara hitta en balans bland allt och inte räkna kolhydrater i minsta microgram. Buhäää det var lite gnäll från mig!