Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 12:01:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nån som orkar tycka lite synd om mej?  (läst 12620 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Levis
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 318

« skrivet: 2009.03.14 - 17:55:25 »

Jag har åkt på flunsan, med hosta och feber. Är inne på 10e dagen nu, och jag börjar bli så trött på det här.

Igår mådde jag mycket bättre, var så gott som feberfri, så jag tänkte att nu är det minsann dax att bli frisk. Och vad händer? Jo, natten till idag kom febern tillbaks med besked, hade 39,4 när jag vaknade i morse, så mycket har jag inte haft på flera år. Så idag har jag mest sovit, har ingen aptit alls.

Var bara tvungen att skriva av mej lite.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009.03.14 - 18:21:02 »

Usch vad hemskt!  :cry: Jag som trodde flunsan var över för i år.  :confused3:

:bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #2 skrivet: 2009.03.14 - 18:24:44 »

Jag orkar sannerligen tycka synd om dig!!! :inlove: Att ha så mycket feber när man är vuxen är jättejobbigt, och att vara sjuk i 10 dagar är heller inget kul! Jag hoppas innerligt att du har någon därhemma som kan pyssla om dig och ge dig dricka, glass, god mat och något trevligt läsbart. För det behöver man när man är sjuk! Någon som daltar riktigt ordentligt med en. Hoppas att du snart blir bättre!  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Levis
Sr. Member

« Svara #3 skrivet: 2009.03.15 - 17:11:08 »

Dottern har råkat ut för samma flunsa, hon ligger ett par dagar före mej. Hon har i varje fall verkat frisk sedan i fredags, även om hon fortfarande hostar en del. Frisk nog att gå på dagis i morgon, så att jag får ett par timmar helt för mej själv, det ska bli skönt. Då borde jag oxå bli frisk snart!

Maken har varit hemma för vård av barn i drygt en vecka, han har tveklöst lyckats klämma in lite vård av fru med. Och vård av hem, jag har inte lyft ett finger alls för såna där tråkigheter som disk och matlagning (matlagning är tråkigt när man själv inte har någon aptit).

Idag verkar min feber ha försvunnit igen, och jag har känt mej lite piggare, så nu går det nog åt rätt håll. Men hostan, den har inte gett sej. Det känns som om huvet ska lossna varje gång jag hostar.

Loggat
Vira
Sr. Member

Smörklickar: 12

Antal inlägg: 332

« Svara #4 skrivet: 2009.03.15 - 17:16:54 »

En stor bauta :bearhug: till dej Levis. Hoppas verkligen du kryar på dej nu.
Loggat

Vira
Bookia
Hero Member

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 622

« Svara #5 skrivet: 2009.03.15 - 17:24:06 »

Usch Levis, jag känner med dig.

Råkade själv ut för den jäkla flunsan några veckor sedan, blev dock inte lika nergången, men däremot var hostan förjävlig. Man försökte ju ta i för att få dämpa hostreflexerna något, och varje gång kändes det som att inälvorna var på väg ut. Håll ut, det ger sig snart.  :bearhug:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #6 skrivet: 2009.03.15 - 19:13:04 »

Fy va jobbigt, flunsan är inte att leka med. Skickar massor med krya på dig kramar, en varm halsduk och te med honung.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #7 skrivet: 2009.03.15 - 19:18:28 »

Tycker verkligen synd om dig Levis , 10 dagar och nätter , det är inget att leka med!
Ta det lungt nu...

Vi låg 3 av 5 med just det samma influenssa mer eller mindre en vecka var och hostan var så otrevlig , slemmet lika så , som klister  i alla rör , fy !

Här började minstingen omgång två igår men den verkar vara en mildare variant nu.

Krya på dig och hitta på inget ansträngande under närmaste veckan !
Loggat
Levis
Sr. Member

« Svara #8 skrivet: 2009.03.17 - 21:11:22 »

Tack allihop, vad gulliga ni är.   :flowers:

Fortfarande inte bra, men feberfri för det mesta (det känns som att febern kommer en timme, sen är tempen bra ett bra tag och sen feber en timme igen, jojofeber alltså).

Saga var ju inte alls frisk i måndags, vi som hade räknat med det. Hon ville inte äta frukost, och ville inte gå till dagis (hon älskar sitt dagis, har pratat hela helgen om att få leka med sina kompisar igen). Tog tempen på henne, jo vissst hon hade ju feber igen. När hon är sjuk så är det inte mycket hon vill leka med, hon vill mest läsa böcker eller titta på TV. Min hosta har gjort att jag nästan har tappat rösten, så det där att läsa högt för henne, det funkar inte alls just nu. Alltså blir det för mycket TV-tittande för henne nu, men det går ju över så fort hon blir piggare. Tur att vi har Playhouse Disney, där passar i varje fall alla program även för små tvååringar, och hon lär sej en hel del. Dessutom är det mycket hopp och dans och lek, så hon sitter inte stilla framför TVn.

Ja, ja, det är på rätt väg i varje fall, för oss bägge två. Tänker ta det så lugnt jag bara kan den här veckan. Är inne på fjärde boken, inte ofta jag hinner läsa så mycket.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.03.18 - 02:30:34 »

Fattar du nåt då? Jag brukar får svårt att tillgodogöra mig både böcker och film när jag är så där.
Loggat

Levis
Sr. Member

« Svara #10 skrivet: 2009.03.20 - 15:18:23 »

Det är inget problem, så länge Saga inte klättrar runt på mej. Fast då är det bara att lägga undan boken, så brukar jag få en plaskig puss och sen frågar hon (eller snarare menar, talar rent gör man ju inte alltid när man är två): Känns det bättre nu, mamma?

Och då känns allt bättre, på en gång.

Saga har i varje fall hunnit bli helt frisk, jag mår mycket bättre även om inte all energi är tillbaks än. Nu är det maken som har blivit sjuk istället.
Loggat
Vira
Sr. Member

« Svara #11 skrivet: 2009.03.20 - 20:31:15 »

Nu sällar jag mej också till sjuklingarna :sad:
Har fått en rejäl förkylning, jag som ju är nyopererad i nacken. Det gör ont när jag nyser och hostar  :cry:
Laddar med echinacea (röd solhatt) för att hjälpa kroppen bli bra.
Loggat

Vira
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.03.20 - 21:09:08 »

Men vad har hänt med nacken?  :shock:
Loggat

Vira
Sr. Member

« Svara #13 skrivet: 2009.03.20 - 21:34:52 »

Gjort en diskbrocksoperation. Så en disk är stelopererad. Måste ta det försiktigt ett tag framöver. Får inte köra bil då jag inte kan vrida huvet så mycket i sidled än, får inte lyfta, inte utsätta mej för ryck, mm
Loggat

Vira
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.03.20 - 22:36:01 »

Fy vad hemskt. Har du haft mycket ont förut? :sad:

:bearhug:
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544