Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 11:10:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nöff nöff!  (läst 72752 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #30 skrivet: 2009.03.02 - 20:07:27 »

Ska till Reykjavik och börjar med ett dopp i Blå lagunen. Dag två rundresa till Strokkur, Gullfoss och Tingvellir. Dag tre ,en heldag på hästryggen längs berget Reykjafjall och floden Ölfusi. Gubben åker på valsafari. Dag 4 gör vi staden , Dag 5 åker vi  hem.
Kort o intensivt. Ser fram emot att få se ett annorlunda landskap, särskilt från hästryggen ,i en skön tölt hoppas jag.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2009.03.02 - 20:42:00 »

Tingvalla är en av de vackraste platser jag sett. Hoppas de inte byggt en massa turisttjafs där. På den tiden fanns absolut igenting. Bara en liten vaktstuga där ingen var. Amrisarna blev totalförvirrade.  :lol:

Gullfoss går inte av för hackor heller. Där har hemulen sovit i stänket från fallet vilket inte var så jättesmart.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2009.03.02 - 20:43:08 »

Där blev jag förresten bjuden på glashaj. Den stank gammalt piss men smakade inte så pjåkigt. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #33 skrivet: 2009.03.03 - 09:05:56 »

Jaa! Jag följer med till kollektivet! Island har jag alltid velat åka till. Annars har jag inte så många önskeresor utomlands, det finns ju så mycket att se här hemma i Sverige. Men Island, det har alltid varit en dröm det. Fast det finns ett problem med Island, och det är bristen på skog. Där jag bor nu måste jag gå i ca fem minuter innan jag kommer till skogen, och det är lite väl långt för en skogsmulle som jag.

Och jag har länge velat lära mej karda och spinna. Och att växtfärga garn. Sticka kan jag redan, det är till och med en av få grejer jag kan skryta med att jag är riktigt duktig på!
Loggat
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #34 skrivet: 2009.03.03 - 09:14:54 »

Växtfärga har jag också kursat i. Jättekul ,hade egen vävstol en tid på världen och vävde av mitt färgade garn. Skog på Island kan vi ju plantera, vet att de gör så på vissa ställen (seriöst).


 
Men Hemul då , vilka äventyr du har varit ute på.  :eek: Ingen vanlig turistresa då?????. 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2009.03.03 - 10:12:39 »

Tanken var att vi skulle vandra men det blev mest lifta, fast vi gick ju mycket ändå. De stannade och frågade om vi ville åka utan att vi behövde visa tummen, så vad ska man göra?  :lol1:

Det var helt underbart. Vi var där en månad och bodde i tält hela tiden utom när vi blev hembjudna till folk vi träffade.

Vi hade tur med vädret. Det var sol vid två tillfällen.  :tongue: Det ena var när vi var vid Lidarände. Gick man upp på en höjd kunde man se 3 glaciärer blänka i olika väderstreck - men bara vid klart väder. Det var en sån där syn som nästan får en att gråta.

Om ni läst Njals saga så är det samma Lidarände som Gunnar bodde på. Gården brukas fortfarande och heter fortfarande Lidarände. Det kan man kalla historiens vingslag, det! Farfar på gården underhöll oss med att peka ut platser ur sagan och berätta och gestikulera - på isländska. Vi förstod inte ett ord, men det gjorde liksom inget. :inlove: Sen bjöd han på fickljummen Svartir dödir. Jag gjorde stor succé som tog en slurk ur flaskan. Det var tydligen ett slags test att bjuda tjejer och se om de pallade, för att min killkompis drack verkade inte imponera ett dugg.  :lol:

Jag tor du kommer att älska det, Lisbeth. :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Levis
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 318


« Svara #36 skrivet: 2009.03.03 - 19:42:30 »

Hemul, det låter som en häftig semester!
Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544