Jag brukar, som bekant, ha koll på trådarna på KiF, och nu har jag ramlat över en riktigt "intressant" sådan. Ni vet när man läser något som någon har skrivit, som är så dumt att man baxnar, stönar av uppgivenhet och vill bara banka huvudet mot väggen.
Så kände jag när jag läste
detta.
Visserligen pluggar jag molekylärbiologi så jag har nog bättre koll på ämnet i tråden än gemene man har, men det dessa två individer (hittills) nämner hör snarare till allmänbildningen man borde ha fått med sig i alla fall från biologilektionerna på högstadiet.
"Det hänger på kromosomerna snarare än generna".
Ska man skratta eller gråta.
Nu skriver jag inte på på KiF längre, det är slöseri med både tid och energi, särskilt efter att ha läst
en annan tråd där dessa två individer har varit ihärdiga debatörer. Det känns inte lockande att hamna i polemik med individer som VET att homeopati fungerar (så länge man TROR på det) och alla människor som inte håller med dem är fördomsfulla.
Ifall intresset finns, drar jag gärna en lektion i hur arv och rekombination av gener fungerar. Det är roliga grejor det.
Till ovan nämnda stolpskott - jag kan varmt rekommendera
Google, mycket bra uppfinning, ett förvånansvärt mångsidigt och användarvänligt verktyg. För de som trots allt finner det lite svårt att hantera kan jag rekommendera
Wikipedia. Den finns också
på svenska så även de som har svårt med engelska kan hitta många svar på sina frågor där.