Eftersom jag inte behövde köpa packpåsar köpte jag istället de här "fickorna". De är egentligen avsedda för verktyg, så de är ganska stadiga, men känns inte tunga. Men jag ska ha dem till annat småplock. De verkar vara superkvalité, kraftigt tyg, stadiga blixtlås, karbinhakar o.s.v. Det framgår inte, men den mellanstora är i sånt där neoprenliknande material som fodral för små laptops och plattor brukar vara gjorda av. De andra har ett mjukt, galonaktigt material på insidan. Så jag tror de är ganska vattentåliga, även om antagligen inte täta. Bra pris, tycker jag.
Ville bara tipsa om någon annan behöver. Är ju bra även i resväskan eller närhelst man behöver ta med sig lite grejer som man vill hålla ordning på och ha lite skyddat och skilt från omgivning. Den minsta rymmer gott och väl en stor mobil på längden och då får det rum en massa annat också, så får ni lite proportion på det.
Karbinhakarna gör ju att man lätt kan använda dem utanpå en rygga också. Kan tänka mig att jag kommer att använda en så i höst för saker jag vill ha lätt åtkomliga så man slipper gräva.