Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 18:45:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det är nåt skumt med energidebatten  (läst 3010 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2010.05.17 - 13:59:13 »

Jo. Varför är det helt och hållet en debatt om energi och inte om vad vi ska ersätta olja med?   Om det värsta händer kanske det är slut med privatbilism och frekventa långväga semesterresor. Tråkigt, visst, men det överlever vi. Men det är ju inte det enda vi använder olja till. Kan ni se en värld utan plast? Vad ska plasten ersättas med? Varför premieras miljöbilar, men inte produkter gjorda utan plast? :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1 skrivet: 2010.05.19 - 16:27:56 »

Jag tror inte folk inser hur beroende vi är av oljan. Handelsgödsel, plastprylar, asfalt osv.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.05.19 - 17:36:01 »

Nej, men politiker och andra som driver debatten borde väl göra det.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #3 skrivet: 2010.05.19 - 19:37:11 »

Jag tror inte folk inser hur beroende vi är av oljan. Handelsgödsel, plastprylar, asfalt osv.

Ju mer man läser desto mer förstår man ... och det är mycket man använder oljan till.

Nu när man kan sortera även mjukplast som hårdplast, ser jag hur mycket det blir även om vi är inga storhandlare.
men plast kring makrillburkar, plast under eko-tomater, plast kring alla verktyg och skruvar man handlar :PLAST  :shock:

Nu har jag hittat eko-tomater som har någon form av frigolitlåda på botten, men har ingen aning om den innehåller mer eller mindre plast
än dom större plastbyttorna.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544