Hej på er.
Jag har inte varit inne på ett tag och tänkte bara rapportera om läget.
Skrev ju tidigare om elaka foglossningar, men de är i princip borta. Jag har höftbälte på mig nästan dagligen, men annars klarar jag mig bra. Springer ju inte maraton direkt, men det skulle jag inte gjort ändå
Jag har gått 31 fulla veckor :max-shock:Börjar känna mig aningen otymplig, men det går rätt bra. Jag har varit bortskämd med en make som dels har jobbat deltid lika som jag (nej det är inte det jag är bortskämd av, det borde vara självklart), men i 2,5 månad var han utan jobb och var i princip hemma och skötte det mesta. I början av maj började han jobba heltid. Det gör att alla i familjen är betydligt tröttare än vi brukar. Dottern går längre dagar hos dagmamman, maken jobbar längre med nytt job som tar mycket energi och jag är gravid och ska helt plötsligt ta hand om det mesta...
Men det är bara en dryg månad kvar, sedan är det semester och lugnet sänker sig
Maken ska i och för sig jobba nästan fram till BF, men innan dess ska vi åka en vecka till Öland och sedan tror jag att min mamma kan tänka sig att ha sitt barnbarn några dagar för sig själv...
Vi påbörjade en profylaxkurs förra veckan och fortsätter imorgon. Det känns så rätt och bra! Tänk om alla som ska föda barn fick göra det - eller i alla fall en möjlighet att veta vad det är.
Kursen handlar om avslappning och målfokusering och till stor hjälp i det arbetet är andningen. Jag ska givetvis utvärdera efter förlossingen, men slappna av och kunna fokusera är ju något man har nytta av hela livet.
Ha det gott tills vi hörs igen!
/LO
PS. maten då... Jo jag äter LCHF, om inte helt strikt. Men jag mår inte bra av för mycket frukt och nötter säger kroppen ifrån direkt att jag inte ska äta. I alla fall inte jordnötter och cachew. Äter en knäckemacka någon enstaka dag i veckan och tycker det är gott, men det räcker sedan på ett tag.