Nya kissen verkar känslig för olika sädesslag som de petar in i kattmaten, så vi har fått leta efter sädesslagsfria alternativ. Eftersom vi har en otroligt kinkig kisse sedan tidigare behöver vi hitta mat som de äter båda två. För Rasmus käkar allt han kommer över. Och jäklar vad han fiser och får ont i magen då. Men nu verkade han konstig igen. Arg och kitslig, och såg svullen och lite sårig ut långt nere på magen. Så det fick bli en tur till vet idag. De hittade kristaller i urinen och proteiner och lite äggvita. Det skulle då tyda på en liten urinvägsingfektion. Så antibiotika och smärtstillande till gossen så hoppas vi att det ska få honom att bli lika mysig igen som han brukar vara. Nu på kvällen var han rätt pigg och glad i alla fall.
Allt väl trodde vi då. Men nu ikväll var det kattmadamens tur att vara grinig. Hon skrek när jag lyfte henne, vilket hon inte brukar göra. Och det låg hårtussar runt henne. Jag tror att hon har försökt klia eller klösa sig där det gör ont, för hon hade päls mellan klorna på baktassen. Maken och ena sonen trodde att det var för att Rasmus luktar veterinär och att hon blir påmind om senaste svängen hon hade där med tratt i över en vecka. Men jag envisades med att det inte kunde stämma. Det gick ju bra att klappa henne så länge vi inte lyfte. Men tillslut hittade jag att hon verkar ha ont i vänster framben uppe vid typ armbågen eller strax ovanför. Men hon haltar inte. Dock är ju katter luriga, för de försöker alltid mörka när något gör ont. Idioter. Istället för att berätta. Så det lär bli en till tur till veterinären imorgon igen. Suck!