Grädde
Newbie
Smörklickar: 0
Antal inlägg: 6
|
|
« skrivet: 2010.09.09 - 11:11:17 » |
|
Är en 42-åring från Stockholm som smygkikat här ett tag. Tycker att stämningen är så skön så jag vill själv delta. Jag har tre barn: 9, 18, 20 och man. Motionerar ganska mycket, kände i somras av att musklerna inte orkade vid bergsklättring, men det var de första veckorna. Konditionsträningen funkar numera utmärkt. Min 9-åring är sockergalen och blir arg för att jag är så tråkig numera och vägrar glass och annat fika på vardagar, till henne alltså. Jag äter strikt, tycker det blir lättast, och tvingar mig ibland att vara lite "busig" och slarva. Min man vill nog gärna men har inte tagit steget än, han äter mycket mindre kolisar, och det är väl bra det. 18-åriga tjejen tycker om mina gräddiga goda såser efter alla fettskrämda år, hon är också positiv och nyfiken. Just nu är jag less på bacon, som jag ätit alldeles för mycket av, nu är det goda omeletter på morgonen som gäller, med lite matrester i och några feta ostskivor. Mums! Sen kan jag inte dricka kaffe utan grädde längre, mitt godis har det blivit. Mättande som ett bra mellanmål också. Ja, det var lite om mig!
Startade LCHF: För två månader sen, precis före semestern, vilket påverkade hela ofrivilliga familjen på ett drastiskt sätt. Framgångar: Gått ner 4-5 kg, en helt lugn mage. Var tidigare ofta uppblåst, hade ont. Motgångar: Inga egentligen. Mest socialt, fikastunderna i somras försvann ofta, kändes trist utan bärpajerna. Nuvarande status: 64-56 kg (165 lång) Mål närmaste halvåret: Stå still eller möjligtvis se om jag går ner nåt kilo till. Inte så viktigt. Långsiktigt mål: Fortsätta, och få in fler vardagsvanor till familjen, även om mycket redan ändrats. Mitt tips till nybörjare: Kör hårt med en gång! Men akta dig för att missionera, det är laddat för många, så jag pratar numera bara med dem som är nyfikna och undrande.
|