Vet ju faktiskt inte om det VAR kadmiummorötter, men ville inte chansa, så därför slängde jag dem. Sambon hade köpt en hel påse ekologiska, så då tog jag dem istället!
Gjorde nämligen en rejäl köttgryta idag, och där ingick morötter, för det älskar en av familjemedlemmarna.
Stekt fläsk med stuvade morötter har jag faktiskt aldrig någonsin ätit, vad jag vet. Jag är så van vid stekt fläsk och bruna bönor, eller löksås, att jag knappt kan tänka mig en annan kombination. Däremot längtar jag efter ugnstekt falukorv med stuvad vitkål. Har nog inte ätit det på 20-25 år eller nåt, men det ska jag göra snart! Och då är jag en människa som faktiskt tycker att ugnstekt falukorv är ganska så äckligt! Funderar på isterband till vitkålen istället, men till det ska det ju vara dillstuvad potatis (tycker jag iaf). Men jag kan ju göra stuvad vitkål till mig, och dillstuvad potatis till de andra!
Vad gäller morotspåsarna;Vet inte vad du anser vara stort, men det finns ju faktiskt halvkilos nu också. Kanske skulle passa dig bättre? Ekologiska är en del av dem också! Det finns nämligen vissa producenter som har fattat att det finns mindre hushåll nu för tiden!