Jag bläddrade bland recepten och hittade en bröd recept med BakePro .
Efter lite undrande hittade jag även svaret att det var en proteinpulver.
NU vill jag absolut veta mer !
Jag har köpt själv två olika proteinprodukter en med vaniljsmak ( eiselt : maxgain 1000g, näringsvärde: 100g protein 27g kolhydrater 60 g och fett 1 g 160 kr betalade jag för det) av kasein och vassleprotein
Tok för mycket kolhydrater, men jag har använt det väldigt sparsamt och köpte bara en burk för att testa.
Jag hade så frågat på lite olika ställen och inte hittat något vettigt. Alla säger att de kan köpa in det jag önskar, men jag bor ju 50 km från närmaste hälsokostbutik så det är svårt att bestämma när man kommer dit nästa gång
Den andra heter bulk med ginseng av
www.naturell.se ( Den väger 1,2 kg ,protein 40 g, kolhyd 35 g, fettsyror 16g, vatten 5g, mineral 4 g )
Den är helt vegetabiliskt av sojabönor och är helt utan syntetiska tillsatser.
jag har läst att soja ska inte vara så bra som många påstår, men vet sedan inte hur mycket det lilla som jag bakar påverkar.
Kan någon upplysa mig vad är de grundläggande skildnader mellan olika proteinprodukter och dess egenskaper ? t.e.x. Vassle
?
Finns det någon "ultimata " proteinprodukt som skulle vara bra ur alla LCHF-synvinklar och dessutom utan tillsatser ?