Sidfläsk
daggan:
Hej
Har precis börjat äta mycket fett. Bacon är ju bra att äta men hur är det med sidfläsk, är ju jättefett, det måste ju funka eller. Jag har lite svårt att förstå hur muckdet fett man skall äta!!
Daggan :smile:
hemul:
Hej! :wave:
Färskt sidfläsk är mycket bättre än bacon som det är en massa konserveringsmedel och fuskaromer i. Tror färdigrimmat sidfläsk också är bätte än bacon. Det borde ivf vara lite mindre kemi.
Förstår inte riktigt varför ägg och bacon rekommenderas så ofta samtidigt som man vurmar för ren mat utan tillsatser. Lite motsägelsefullt.
Beträffande fettet så är det samma köttbit, vad man än kallar den. Stekfläsk, sidfläsk, bacon, revbensspjäll. :smile:
anki:
Mumumumummmms...... stekt färskt sidfläsk med lite salt, svartpeppar och ingefära.... ohh vad gott :thumbsup:
Anki
Cora:
Knaperstekt sidfläsk, absolut en av mina favoriter.
:yay:
Nora:
Köp en sida av gris, då får man massor med fläsk och evnt revbenspjäll om man vill ha det (billigare kg pris).. rimma fläsket själv i en god saltlag med kryddor, koka sedan och låt fläsket kyla i spadet ..
Det e gött det:)) Vissa kallar det för syltfläsk och det smakar också lite som sylta. Finfint att ha med i en liten matlåda om man blir sugen, det håller sig bra en heldag i jaktskogen utan kyla iallafall
Sen kan man förstås rimma i vanlig saltlag och steka som bacon (har man en liten rök så kan man röka själv också)
Just nu har jag lite färskt fläsk som jag torrsaltat, skall få ligga ngn timme innan jag sköljer och steker det .. lättvindig frukostmat till äggen :chef:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida