Ost

<< < (6/9) > >>

idalinda:
Om du svepar dig förbi ostdisken på willys, annas behöver du inte tänka på saken.
Sommartiden blir det lite hursomhälst med matinköp och när vi är ute med båten har vi inte ens plats åt stora förpackningar.
Det blir mycket pyssel när vi kommer dit.
Så jag har ingen aning när jag ser någon Willys nästa gång,det vet jag att jag kommer inte parkera med båten bredvid en sådan under sommaren.

hemul:
Jag tänkte inte precis gå dit exta bara för att titta på priser på stureost…  :tongue:

hemul:
Nu har jag varit där. Inte så mycket billigare än din ICA. 72:90/kg om  man köper den stora på 2 kg nånting. Jag tror Willys har höjt priset.  :nod-yes:

hemul:
Wernersson har en Chèvre som heter Kolibrie. Den är god och brukar vara lite billigare än andra. Vad som är nytt, i.v.f. för mig, är att den även finns i kiloformat. Då är den riktigt billig. 99:95 på Willys - det är ju knappt dyrare än hushållsost.

Inga konserveringsmedel eller annat konstigt.

Enda nackdelen är att jag tycker skinnet är det allra godaste och det blir ju mindre skinn på en stor rulle. Och så är namnet fånigt. Att kalla en brie för Kolibrie är ju roligt. Men en chèvre? Jag ska skriva och föreslå att de döper om till till Chevrolait. Det borde rendera mig en gratislåda.  :biggrin1:

Corny:
Chèvre också? Brieosten köpte jag ofta förr. 1 kg för 59 pengar. Prisvärd och mycket god! Speciellt med tomat och lite basilika ibland.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida