Stevia

<< < (3/8) > >>

idalinda:
 :confused3:, min smakar -ju- stevia :clown:, för jag har inte smakat något annat  :laugh:.

hemul:
Men du känner väl om det smakar hö?  :smack: Provade aldrig att torka mina blad. Åt bara färska och frös.

Fjällmor:
jag provar gärna Idalinda!

:worshippy: :flowers:

hemul, lianiga plantor brukar bero på för lite ljus....  :flirting:

:wave:

hemul:
Spelar ingen roll. Jag har haft i både söder- och norrfönster. :shake_head:

Önskar jag hade tagit kort av jätteplantan som jag hade sparat år från år innan jag hade ihjäl den i höstas.

idalinda:
Citat från: hemul skrivet 2009.01.08 - 13:42:19

Spelar ingen roll. Jag har haft i både söder- och norrfönster. :shake_head:

Önskar jag hade tagit kort av jätteplantan som jag hade sparat år från år innan jag hade ihjäl den i höstas.

Fönster spelar absolut ingen roll på vintertid, solljusen börjar vara någorlunda först vid slutet av mars - början av april,
så alla som förkultiverar plantor innan har en extrabelysningsrör ( jag har en dubbelrör ( nästan två meter långa) inomhus för bäbis-palantor och tre  dubbelrör i förrådet till omskolade plantor ...)
Så det är extra ljus din stevia behöver!

Men jag har aldrig tänkt tanken att frysa steviablad ! :eeek:,  när jag tar dom från frysen, hur gör jag då om ja nu skulle vilja söta en bakelse eller glass ?
Stoppar du dom bara i en påse eller låda , eller lindar du dom först på folie eller plast ?

Fjällmor , skicka ett pm  , med adress så skickar jag grönt pulver till dig ... :laugh:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida