Jag vill ha en vakuumförslutare! |
<< < (5/17) > >> |
Langhol: Du kan ju beställa nyhetsbrev från Lidl! :lol: Då missar du ingenting! :lol: |
hemul: Email menar du? Det är nog ännu lättare att missa för det är jobbiggare att läsa en en websida. :nonono: |
pitch: Citat från: hemul skrivet 2009.08.08 - 20:34:38 Blev dina bullar goda förresten? Bullar? Det såg väl mest ut som plättar när jag fått dem ur ugnen :angry: Smaken var det inget fel på men jag hade väl tänkt mig något åt bullhållet :smack_head: |
hemul: Vad gjorde du dem på? :laugh: |
pitch: Jag gjorde en sats hemulbröd med keso och passade på att testa formarna samtidigt. Jag hittade en annan vakuumförpackare-manual till en liknande maskin, http://www.kompernass.com/pages/_pdfs/145db3636cc8f9f848a0cbb321b14589.pdf Där står det, på sid 22, att man endast ska använda PEHD-plast: Citat Använd bara PE-HD-folie (polyetylen med hög den- sitet) när du svetsar. Annars blir svetsfogen inte tät och apparaten kan skadas. Folie av den här typen är märkt med "PE-HD" på förpackningen. Sådana plastpåsar hittade jag på Coop som de sålde under billig-märket X-tra. Leta efter "frys-kok-mikrougnspåsar" |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |